مدیر پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به سمت دریاچه ارومیه گفت: این خط در مراحل پایانی احداث قرار دارد و تا اوایل خرداد تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه خرداد به بهره‌برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین،  امیر رضایی ظهر یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه افزود: این خط ۱۱ هزار و ۱۰۰ متر طول دارد و قطر آن یک هزار و ۸۰۰ میلی متر و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد است.

وی اضافه کرد: از این خط لوله ۴۵۰ متر باقی مانده که به سرعت در حال اجرای آن هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

مدیر پروژه انتقال پساب به دریاچه ارومیه ادامه داد: میزان انتقال پساب از این خط ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و قرار است سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب از این طریق به دریاچه ارومیه بریزد.

رضایی اظهار کرد: پیش از سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته بود که پس از سفر هم ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای آن مصوب شد که ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: از مجموع اعتبار این طرح ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر باقی مانده است البته مشکل مالی باعث توقف کار نشده و اجرای طرح بسرعت ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.