منابع رسانه‌ای از تقابل یک جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با هواپیمای جاسوسی لهستان بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

تقابل جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با هواپیمای جاسوسی لهستان

به گزارش قدس آنلاین، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با یک هواپیمای جاسوسی لهستان در روزهای گذشته خبر دادند.

رومانی و لهستان مدعی شدند که یک هواپیمای گشت زنی لهستان روز جمعه حین ماموریت بر فراز دریای سیاه نزدیک رومانی از برخورد با یک جنگنده روسی جلوگیری کرد.

نوع این جنگنده روسی سوخو-۳۵ اعلام شده است. لهستان و رومانی از اعضای ائتلاف ناتو مدعی شدند که سوخو-۳۵ بدون رعایت فاصله ایمن با نزدیک شدن به هواپیمای لهستانی «مانورهای تهاجمی و خطرناک» انجام داد.

سخنگوی گارد هوایی لهستان در توییتی مدعی شد، این اقدام جنگنده روسی منجر به تکان خوردن هواپیمای لهستانی، از دست دادن ارتفاع و کنترل موقت هواپیما شد. از هنگام شروع جنگ روسیه با اوکراین، تنش لهستان و روسیه افزایش یافته است.  

این حادثه در حالی رخ داده که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیارهای بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند.

در ماه‌های گذشته حریم هوایی آبهای دریاهای بالتیک و سیاه بارها صحنه پروازهای خلاف قاعده هواپیماهای جاسوسی و نظامی اعضای ناتو نظیر انگلیس، آمریکا، آلمان و نروژ بوده است.

در ادامه تنش بین لهستان و روسیه، نخست وزیر لهستان از نصب سیم‌های خاردار در مرز لهستان با منطقه «کالینینگراد» در روسیه خبر داد. «ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان گفت که حصار سیم خاردار در امتداد مرز با منطقه کالینینگراد روسیه دوباره تقویت خواهد شد. وی مدعی شد که این اقدام برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران ضروری است.

نخست وزیر لهستان گفت: «ما در سراسر نوار مرزی، اقدامات فیزیکی و الکترونیکی انجام خواهیم داد.»

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.