نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی پایبندی به مبانی انقلاب و جهاد را سرشت ذاتی جان پهلوانان دانست

پایبندی به انقلاب و فرهنگ جهاد، سرشت ذاتی پهلوانان است/فداکاری، پیش‌نیاز اساسی برای فسادستیزی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع آیت الله علم الهدی،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از رؤسای هیئت‎های ورزشی استان که به مناسبت فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‎های زورخانه‎ای به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، پایبندی به مبانی انقلاب و جهاد را سرشت ذاتی جان پهلوانان خواند و اظهار کرد: امروز متعلق به آقایی است که در روز احد، یک تنه در برابر سه هزار نفر از کفار قریش ایستاد و در روایت آمده که پس از جنگ، ۹۰ زخم کاری بر بدن داشت اما بازهم شمشیر می‌چرخاند و در پاسخ به امر نبی مکرم اسلام(ص) به یمین و یسار لشکر دشمن می‌زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: محور فرهنگ پهلوانی، علی ابن ابی‌طالب(ع) است اما دلیل نام‌گذاری امروز نه‌فقط وقوع غزوه خندق بلکه سیره شخصیت بزرگواری بود که ولی خدا بود و در میانه جنگ هماورد نداشت اما وقتی شرایط ایجاب می‌کرد که از تبدیل‌شدن اسلام به یک تز قدرت جلوگیری کند، حتی حاضر شد سکوت کند تا دستان مبارکش را ببندند و در خانه‌اش را به آتش بکشند. این سبک زندگی اولیای الهی است که از فشارها نمی‌ترسند و از سوءقصد جانی گرفته تا هجمه فرهنگی، در برابر هیچ‌چیز سازش‌پذیر نیستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی از گذشته تاکنون درون‎مایه فسادستیزی بوده است، خاطرنشان کرد: مسئله فسادستیزی، یکی از آرمان‌های محوری انقلاب ما است بنابراین این‌طور گمان نکنید که اگر پای‌کار انقلاب آمدید و در برابر کارشکنی‌ها و مفاسد ایستادگی کردید، این کار قرار نیست هزینه‌ای داشته باشد زیرا جریان فساد برای دفاع از منافع خود به هیچ تعهد اخلاقی پایبند نیست و اینجاست که جز فداکاری در مبارزه، راه دیگری باقی نمی‌ماند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در حکومت غیرمعصوم، اگر قصد کار کردن برای خدا را داشته باشید، هر عمل شما می‌تواند ختم به یک سختی و گرفتاری شود. اگر می‌خواهید در خط امیرالمؤمنین(ع) باشید و برای حق جان‌فشانی کنید، باید حفاظت از خود را به خدا بسپارید و با تمام توان برای حق به میان بیایید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.