کارشناس معارفی رسانه ملی با بیان اینکه نهضت بازگشت به مسجد لازمه امروز جامعه است، گفت: این نهضت به معنای مسجدمحور شدن فعالیت‌های فرهنگی و احیای کارکرد فرهنگ‌سازی مسجد با جدیت دنبال شود.

جامعه نیازمند مسجدمحور شدن فعالیت‌های فرهنگی است/ نهضت بازگشت به مسجد را جدی بگیریم

سیدمحسن میرباقری درباره ضرورت‌های تحقق نهضت بازگشت به مسجد، اظهار کرد: اصل این نهضت بدین معنا که مسجد پایگاه فرهنگ‌سازی باشد نه‌تنها خوب بلکه ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

دکتری علوم قرآن و حدیث تصریح کرد: برای تحقق این نهضت باید فعالیت‌های فرهنگی به مسجد بازگردد و مسجدمحور شود برای مثال سازمان صداوسیما که از عناصر فرهنگ‌سازی در جامعه است با مساجد تعامل موثر و مستمر داشته باشد.

کارشناس معارفی رسانه ملی تأکید کرد: رسانه‌ها و مراکز فرهنگی باید تا جای ممکن در مساجد جایابی شده و پایگاه داشته باشند؛ استقلال و جدایی نهادهای فرهنگی از مسجد بعضاً باعث حضور کمرنگ جوانان در مسجد شده است.

وی ادامه داد: زمانی مسجد تنها پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و جمع شدن ها برای کار در این عرصه بود اما امروز فضا برای این مهم بسیار گسترده است، باید این فضا را به مسجد گره بزنیم.

میرباقری با تأکید بر لزوم اتخاذ روش‌هایی که نهضت بازگشت به مسجد را تحقق می بخشد، خاطرنشان کرد: برای این مهم باید اتاق فکر تشکیل و برنامه‌ریزی انجام شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.