وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۸۵۰ دستگاه محصول در هپکو تولید شود که امیدوارم بتوانند این کارخانه را به ظرفیت اسمی برسانند.

وزیر کار: تولید ۸۵۰ دستگاه محصول در شرکت هپکو هدفگذاری شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید صولت مرتضوی صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت هپکوی اراک اظهار کرد: این شرکت یکی از افتخارات صنعت تولید مخصوصا صنایع ماشین سازی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: به دلیل بی تدبیری هایی که در دهه ۹۰ صورت گرفت، این شرکت با مشکلات مالی مواجه شد که ناچارا برای رفع این مشکلات به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

وی تصریح کرد: این موضوع در دو مقطع زمانی مورد توجه حجت الاسلام رئیسی قرار گرفت، یک مقطع زمانی که وی رئیس قوه قضائیه بود و با ورود به موقع در بحث واگذاری دستور موکد داد و خوشبختانه چرخ تولید در این صنعت بزرگ مجدد به حرکت در آمد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بازدید سال گذشته از هپکو صحبت از تولید سالانه ۲۵۰ دستگاه در سال بود، اما امروز مجموعه هپکو تولید حدود ۸۵۰ دستگاه را تا پایان سال هدفگذاری کرده اند و امید است که کارخانه به ظرفیت اسمی برسد. 

مرتضوی بیان کرد: هم نیاز کشور نیاز بسیار بالایی به ماشین آلات سنگین است، هم دانش فنی این مجموعه، دانش فنی مطلوبی است، لذا زمانی که دانش باشد، نیاز باشد، تولید نباشد، بخشی از کار لنگ می زند، بر این اساس سازمان تامین اجتماعی و همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلوگاه ها را شناسایی و برطرف کردند.

وی افزود: با تعاملی که با سایر دستگاه ها و شرکت ها در حال انجام است، پیش بینی می کنیم این مجموعه بتواند بخش اعظمی از نیاز داخل را تامین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  باید از دانش دانشمندان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود تا وابستگی این مجموعه به واردات به صفر برسد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.