وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ موفق به کسب مدال نشد و در رده هفتم قرار گرفت.

ویدیو|روز بی‌مدال وزنه‌برداری ایران/ موسوی هفتم آسیا شد

به گزارش قدس آنلاین، مسابقه دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کره جنوبی برگزار شد و نماینده ایران موفق به کسب مدال نشد.

ایوب موسوی با رکورد ۱۵۵ یک ضرب، ۱۹۱ دوضرب و مجموع ۳۴۶ کیلوگرم هفتم آسیا شد.

اودر یک ضرب هفتم و در دوضرب نیز هفتم شد.

موسوی برای چهارمین مرتبه در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زد. او در سه دوره ای که این مسابقات حضور داشت، نایب قهرمان شده بود.

دسته ۹۶ کیلوگرم غیر المپیکی است اما با این حال ۱۱ وزنه بردار در گروه A وزنه زدند و نماینده کویت اوت شد.

در دسته ۹۶ کیلوگرم، دووزنه بردار از ازبکستان حضور داشتند و سعید علی حسینی سرمربی پیشین تیم ملی ایران که به کادرفنی ازبکستان اضافه شده است، این دو وزنه بردار ازبک را کوچ می‌کرد.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

موسوی در حرکت اول یک ضرب، وزنه ۱۵۴ کیلوگرم را مهار کرد اما هیات ژوری این حرکت نماینده ایران را نپذیرفت. 

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی ایران، وزنه موسوی را برای حرکت دوم یک کیلوگرم افزایش داد و وزنه‌بردار ایران توانست ۱۵۵ کیلوگرم را به درستی مهار کند. 

موسوی در حرکت سوم وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را انداخت و به این ترتیب با رکورد ۱۵۵ کیلوگرم به کار خود در یک ضرب و قرار گرفتن در رده هفتم پایان داد. 

هوان هوا لیو از چین با رکورد ۱۷۵ کیلوگرم مدال طلا گرفت. سامپردیت از تایلند با ۱۷۳ کیلوگرم مدال نقره کسب کرد و مدال برنز نیز با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم به جانگ بیون وان از کره جنوبی رسید. 

*حرکت دوضرب 

موسوی در حرکت اول دوضرب، وزنه ۱۸۲ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم هم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را بالای سربرد و سه چراغ سفید گرفت اما در حرکت سوم وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال دوضرب و مجموع بازماند. 

موسوی رکورد مجموع  ۳۴۶ کیلوگرم را ثبت کرد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.