استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از واگذاری ۱۰ واگن به شبکه حمل و نقل ریلی استان گفت: رفع مشکلات و استفاده کامل از ظرفیت این نوع حمل و  نقل، در دستور کار جدی دولت سیزدهم است.

استاندار آذربایجان غربی: رفع مشکلات حمل و نقل ریلی استان در دستور کار جدی دولت است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در حاشیه واگذاری ۱۰ واگن به حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی افزود: یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت راه آهن در بخش‌های مسافری و باری است و در این خصوص، طرح‌هایی هم در این استان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی از سال ۱۳۹۶ حمل و نقل مسافری از طریق راه آهن ایجاد شده ولی به خاطر محدودیت‌هایی که در بخش واگن داشتیم، به صورت بسیار محدود می‌توانستیم از آن استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از واگن‌هایی که سال‌ها در گمرک بازرگان متوقف مانده و ترخیص نشده بود، رفع مانع شد و با حل مشکل قانونی، بطور رسمی تحویل شرکت بهره بردار شد.

معتمدیان ابراز امیدواری کرد که مردم آذربایجان غربی بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده بر لزوم حمایت اموال تملیکی از نهادهای حمایتی در بحث تعیین تکلیف اموال موجود در گمرکات تاکید کرد.

معتمدیان تاکید کرد: برای ارتقای هماهنگی و پیگیری امور مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون تعزیرات به صورت منظم تشکیل شود تا بتوان با انسجام بیشتری به مبارزه با این پدیده ناهنجار پرداخت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، به پرونده‌های کالاهای متروکه و قاچاق این سازمان اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا باید همه دستگاه‌ها پیگیری و اهتمام مجدانه داشته باشند تا مسیر پرونده‌های بزرگ و مبارزه با پدیده قاچاق با نفوذ عده‌ای منحرف نشود.

سید عبدالمجید اجتهادی یکی از مشکلات را مربوط به کمبود انبار برای چیدمان و استاندارد سازی اموال تملیکی در استان دانست و افزود: استانداری آذربایجان غربی برای رفع مشکل به سازمان کمک کند که با نظر مثبت استاندار همراه و برای پیگیری و حل این مشکل قول مساعد ارائه داد.

امروز /پنجشنبه/ ۱۰ دستگاه واگن از سوی سازمان اموال تملیکی به آذربایجان غربی واگذار شد تا پس از آماده سازی در مسیرهای ارومیه- تهران و ارومیه - مشهد به کارگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.