معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیشترین تخلف صورت گرفته در حوزه حمل و نقل جاده ای و بیشترین جریمه اعمال شده از برای صدور بارنامه صوری صادر شده در شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان متخلف بوده است.

بیشترین تخلف شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی صدور بارنامه صوری است

به گزارش قدس خراسان، رضا صحراگرد  افزود: متخلفان با صدور بارنامه صوری به دنبال ثبت پیمایش کاذب ناوگان و سپس دریافت سهمیه سوخت بیشتر در کارت‌های سوخت کامیون‌های خود هستند که ممکن است سهمیه سوخت خود را به صورت آزاد به فروش برسانند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه راننده ای بارنامه ای برای مسیر دوغارون تا بانه صادر اما باری در مسیری داخل استانی جا به جا می کند و با این اقدام شرکت نفت و راهداری در سامانه های مربوطه سهمیه سوختی برای پیمایش حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر برای ناوگان ثبت و شارژ می کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پارسال این سازمان ۲۵۰ پرونده تخلف برای رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده ای در موارد مختلف تشکیل داد و متخلفان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

صحراگرد شمار تخلفات مشابه در سال ۱۴۰۰ را ۱۱۲ فقره و میزان جریمه را یک میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بررسی صدور بارنامه ها و صحت سنجی پیمایش ها منجر به گشودن پرونده تخلفات متعدد در حوزه صدور بارنامه صوری در سال گذشته شد.

وی اضافه کرد: این اداره کل از طریق سامانه داپ (داده کاوی اطلاعات پلاک خوان) بین سیستم صدور بارنامه و پلاک خوان جاده ای ارتباط برقرار کرده و ترددهای ثبت شده براساس بارنامه را رصد و بررسی می کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حقیقت چنانچه کامیونی بارنامه بگیرد ولی از مسیر بارنامه تردد نکند و پیمایشی نداشته باشد قابل رصد خواهد بود بنابراین اختصاص سوخت به علت اخذ بارنامه صوری به منزله احتمال مشارکت در قاچاق سوخت تلقی شده و در این راستا با شرکت و راننده متخلف در کمیسیون تخلفات برخود خواهد شد.

صحراگرد شمار ناوگان کامیونی خراسان رضوی را حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار کارت هوشمند رانندگان، ۳۸ هزار راننده در استان با این تعداد ناوگان در حمل و نقل بار داخلی فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.