امامان در مسیر هدایت انسان ها قدم برداشتند و عالم دین نیز کسی است که خودش در این وادی قدم برداشته و راهی به امام پیدا کرده است.

آیت الله میرباقری: عالم دین باید در مسیر هدایت انسان‌ها گام بردارد

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که امامان در مسیر هدایت انسان ها قدم برداشتند و عالم دین نیز کسی است که خودش در این وادی قدم برداشته و راهی به امام پیدا کرده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، شامگاه پنجشنبه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال استاد اخلاق مرحوم سید عبدالله فاطمی‌نیا که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: تمام معارف الهی در امام است و راه و وادی معرفت که درب در عالم گشوده شده از امام است و اگر اینگونه نبود، انسان به مسیر اصلی راهی نداشت.

وی گفت: بزرگی عوامل عالم، خداوند را از کوچکترین موجودات خلقت و رزق و روزی آنان بی توجه نخواهد گذاشت و امام نیز در مسیر هدایت انسان، اینگونه است و این راه آنقدر بزرگ است که همه انسانها می توانند در آن جای داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عالم دین کسی است که خودش در این وادی قدم برداشته و راهی به امام پیدا کرده است.

آیت‌الله میرباقری گفت: مقام شفاعت بسیار بالا است و انسان اگر به سیدالشهدا علیه‌السلام رسید در این صورت از دیگران نیز می‌تواند دستگیری کند که عالم دین باید به این نقطه برسد.

وی افزود: مومن و عالم دینی باید کلمه نعمت باشد و به اندازه ای که به امام این نعمت الهی برسد در این صورت به همان اندازه درهای هدایتی به روزی دیگران باز می شود.

وی ادامه داد: آب قلیل وقتی به دریا متصل می شود در این صورت پاک خواهد شد و انسان نیز اینگونه است که اگر به امام متصل شود، خودش واسطه طهارت و عصمت و هدایت می شود.

وی عنوان داشت: قرآن می فرماید عده ای مرده بودند و ما آنان را زنده کردیم و در روایت نیز داریم کسانی که از امام جدا می شوند مرده اند.

وی گفت: دعوت به امام، راه های مختلفی دارد و برخی از مراجع از جمله آیت الله بهجت فقه می گفتند و از این مسیر دعوت به امام داشتند.

آیت‌الله میرباقری ابراز داشت: حیات انسان وابسته به اتصال به امام است و این چشمه جوشان برای هدایت دیگران نیز ادامه می یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آیت الله فاطمی نیا از کسانی بود که طعم گفتارشان دعوت به امام بود و آهنگ دعوت ایشان در این مسیر بود.

آیت‌الله میرباقری گفت: این استاد اخلاق طعم الفت الهی را در خودش ایجاد کرده بود و گاهی با بیان یک روایت مشکل خانواده هایی را حل می کردند و در منبرهای خود دست دیگران را به سمت بهشت می گرفتند در این حال آیت الله فاطمی نیا فردی انقلابی بود که محور بیانشان الفت قلوب دیگران بود.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.