اولین جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و پاسداشت عید غدیر با حضور فعالان و دست‌اندرکاران اجرایی و صاحب‌نظران، اندیشمندان و تشکل‌های مردمی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی رجوع به فرهنگ غدیر و عاشورا است

در ابتدای این جلسه، حکم حجت‌الاسلام محمدحسین موسوی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انتصاب حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی به عنوان رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت جشن عید غدیر قرائت شد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه این ستاد که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شده است رقیب هیچ دستگاهی که بخواهد برای امیرالمومنین(ع) کار کند نیست، اظهار کرد: برخی مجموعه‌ها به صورت خودجوش به فرهنگ غدیر کمک کرده و برای این عید بزرگ برنامه دارند و هرجایی که این مجموعه‌ها به کمک ما نیاز داشته باشند این ستاد در خدمت آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: این ستاد بیشتر وظیفه هماهنگی بین مجموعه‌هایی که قرار است کار غدیر انجام دهند را دارد تا همه در امر غدیر هم صدا باشند. ما در این ستاد مانع انجام اقدامات مجموعه‌ها در مورد غدیر نیستیم تنها وظیفه ما سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای جشن غدیر و تلاش برای هماهنگی بین اقدامات نهادها و دستگاه‌ها است.از این رو هر دستگاهی باید یک نماینده مرتبط با این ستاد داشته باشد تا بتوان در مورد غدیر اتفاقات بهتری را رقم زد.غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود که بسیاری از جریانات در طول تاریخ اسلام به غدیر وصل می‌شد. همین نقطه عطف تاریخی وقایع عاشورا و انقلاب اسلامی را رقم ‌زد ‌و منجی عالم هم دنیا را با همین فرهنگ غدیر می‌سازد.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که به این ایام بسیار نیاز داریم، جدای از غدیر یکی دیگر از نقطه‌های عطف تاریخ اسلام عاشورا است، مایه‌های فکری انقلاب اسلامی ما از همین فرهنگ غدیر و عاشورا شکل گرفت. اگر انقلاب اسلامی ۴۴سال سرپا مانده به خاطر همین مایه‌های فکری است.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت ابراز کرد: دشمن هم مایه‌های فکری ما را شناخته و به دنبال از بین بردن آنها است، در واقع ما در عصر تهاجم و ناتو فرهنگی هستیم و سوال اینجاست که ما چگونه باید جلوی این تهاجم بایستیم که در پاسخ باید گفت با ترویج فرهنگ غدیر و عاشورا.

به گفته تقوی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی برای مردم و انقلاب اسلامی رجوع به فرهنگ غدیر و عاشورا است.

وی تصریح کرد: دهه امامت و ولایت یک ایام تشریفاتی نیست بلکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، برای استقلال، آزادی و حفاظت از ولایت فقیه در این دهه باید تلاش کرد و این دهه نباید به تشریفات تفسیر شود.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت اضافه کرد: بعد از غدیر هم وارد ایام محرم می‌شویم، از این رو پایه‌های محرم باید در غدیر گذاشته شود، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی در خط مقدم هستند زیرا فرهنگ غدیر باید به مردم‌ پیوند داده شود.

تقوی در بخشی از سخنان خود پیشنهاد داد هر استان یک بسته فرهنگی متناسب با غدیر ارائه کند، زیرا فرهنگ غدیر مختص قشر یا طبقه خاصی نیست بلکه می‌توان برای همه گروه‌ها حتی زندانیان هم برنامه داشت.

در بخشی از این جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی نمایندگان دستگاه‌ها و همچنین اندیشمندان و صاحبان ایده به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور نیز به صورت وبیناری در این جلسه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.