۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 872192

با تصمیم فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، ورزشکاران روسیه در این رشته با شرایط خاص می‌توانند در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کنند.

امید به وزنه‌برداری روسیه بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، با تصمیم فدراسیون بین‌المللی و کمیته بین‌المللی المپیک ورزش روسیه به دلیل جنگ اوکراین از دو سال گذشته از حضور در تورنمنت‌های بزرگ جهانی محروم شد. این محرومیت باعث شد تا وزنه‌برداران روسی اجازه حضور در مسابقات ۲۰۲۲ جهانی کلمبیا و قهرمانی اروپا در ارمنستان را نداشته باشند. با این وجود زمزمه‌هایی از حضور ورزش این کشور در آسیا شنیده می‌شود، ولی هنوز شورای المپیک آسیا در این خصوص هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

زمزمه‌هایی از بازگشت رشته‌های انفرادی ورزش روسیه به تورنمنت‌های بین‌المللی آن هم با شرایط خاص شنیده می‌شود؛ فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اعلام کرد ورزشکاران این کشور با رعایت بی‌طرفی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

با توصیه کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) در مورد حضور ورزشکاران دارای پاسپورت روسیه یا بلاروس در مسابقات را با در نظر گرفتن رعایت دقیق وضعیت بی‌طرفی تأیید کرد. همچنین آژانس‌های مستقل موظف هستند ورزشکاران و پرسنل پشتیبانی مرتبط با پاسپورت روسی یا بلاروسی که قصد شرکت در مسابقات IWF را دارند، مورد ارزیابی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.