داور چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی با اشاره به ارسال ۴۱۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره، اظهار کرد: تاکنون از این تعداد ۱۶۱ اثر شایسته داوری شناخته شده که این تعداد تاکنون در سه مرحله بررسی شده است.

ارسال ۴۱۰ اثر به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی

مجید ملامحمدی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز برای ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی مهلت باقی مانده، احتمالا تولیدات جدیدتر هم به دست ما خواهد رسید. این موضوع حکایت از استقبال خوب مخاطبان جشنواره از موضوعات مربوط به امام رضا(ع) دارد.

وی درباره سطح آثار ارسالی نیز اضافه کرد: به عقیده من تولیدات ارسالی آثار خوب و قابل تاملی است. لابه‌لای داستان‌هایی که به دست ما رسیده، آثاری هست که خیلی به‌روز نوشته شده و از جذابیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنم در کنار تقدیر از این آثار، برگزارکنندگان جشنواره این نویسندگان را شناسایی کنند و تمهیداتی بیاندیشند که آنان بتوانند به کار در این عرصه ادامه دهند و در جلسات مختلف داستان‌نویسی شرکت کنند. 

این داور چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی خاطرنشان کرد: جشنواره امام رضا(ع) باید شرایطی فراهم کند که این نویسندگان پس از برگزاری جشنواره نیز بتوانند با برگزارکنندگان ارتباط خوبی داشته باشند تا به مرور آثار بهتری به رشته تحریر درآورند و پیشرفت کنند. در این صورت قطعا ما نویسندگان خوب، کاردان و توانمندی در حوزه تولید آثار مرتبط با فرهنگی رضوی خواهیم داشت.

ملامحمدی تصریح کرد: به عقیده من برگزاری این قبیل جشنواره‌ها و حمایت از نویسندگان به خصوص نوقلم‌ها اقدام بسیار شایسته‌ای است. همچنین جوایز خوبی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده که مطمئنا شرکت‌کنندگان را برای برداشتن گام‌های بلندتر در این مسیر تشویق و ترغیب می‌کند. 

وی بیان کرد: باید توجه داشت ما در موضوعات مربوط به فرهنگ رضوی نیازمند رمان‌های بیشتری با موضوعات کودک و نوجوان هستیم. خلق رمان‌های خوب و باارزش قطعا تاثیر فکری و فرهنگی مناسبی بر این دسته از مخاطبان دارد. کودکان و نوجوانان امروز تمایل زیادی به مطالعه رمان دارند. بنابراین تالیف رمان‌های خوب با موضوعات دینی تاثیر تربیتی خوبی بر این قشر خواهد گذاشت. در مجموع این جشنواره بستر مناسبی برای این موضوع فراهم کرده است.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.