به مناسبت شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم عبدالعظیم برگزار می‌شود

به گزارش قدس انلاین، ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام شیخ محمد جنتی و مرثیه سرائی مجید بادکوبه برگزار می شود.

مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم عبدالعظیم برگزار می‌شود

همچنین در سالروز شهادت آن حضرت مصادف با سه شنبه ۲۶ اردبیهشت ماه نیز ویژه برنامه روز شهادت آن امام همام بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس، با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مهدی اصلانی و مرثیه سرائی حامد رضوانفر برپا خواهد شد.

امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان است که ۳۴ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت و شمار شاگردان، احادیث و راویان او را چهار هزار نفر دانسته‌اند

امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد البته برخی منبع تولد ایشان را در سال ۸۰ هجری قمری ذکر کرده اند.

امام صادق (ع) ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت (ع) در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

طبق گفته بیشتر افراد از جمله شیخ صدوق، ابن شهر آشوب و محمد بن جریر طبری سوم، امام صادق (ع) به دستور منصور دوانیقی و بر اثر مسمومیت به شهادت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.