در مجمعی که فقط یک کاندیدا داشت، محمود باقرزاده به عنوان رییس هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی انتخاب شد.

رییس جدید هیات نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی مشخص شد

به گزارش قدس خراسان، مجمع انتخاباتی هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی در سالن همایش‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد و در انتخاباتی که با وحید نیک فرجام، دیگر کاندیدای آن انصراف داده‌بود، محمود باقرزاده با کسب ۱۲ رای به عنوان رییس هیات باقی ماند.

طاهره پورنقی با ۹ رای، به عنوان نایب رییس برگزیده شد. محمد نوری به عنوان خزانه‌دار، جواد رضایی به عنوان کارشناس خبره، علی اکبر رمضانی و بهمن سبزواری به عنوان اعضای هیات رییسه دیگر افرادی بودند که با رای مجمع برگزیده شدند.

محمدرضا مظلومی، رییس فدراسیون در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان اظهار کرد: خراسان رضوی با پوشش دادن ۱۵ هزار و ۳۹۲ نفر نابینا از نظر تعداد نابینایان و کم بینایان زیر پوشش بهزیستی رتبه دوم را در کشور دارد.

وی افزود: ۶۰۰ ورزشکار زن و مرد نابینا در خراسان رضوی به صورت ساماندهی شده در ۸رشته ورزشی گلبال، شنا، جودو، دو و میدانی، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوچرخه سواری و پاورلیفتینگ فعالیت می‌کنند، همچنین ورزشکاران این استان توانسته اند در رشته های ورزشی در مسابقات ملی و بین المللی مدال کسب کنند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: فقدان زیرساخت، چالش اصلی ورزش نابینایان خراسان رضوی است.  

مظلومی با تاکید بر اینکه بخشی از شهروندان جامعه را کم بینایان و نابینایان تشکیل می‌دهد که همانند سایر اقشار برای تامین سلامتی و داشتن نشاط اجتماعی به ورزش نیاز دارند، یادآور شد: تامین نیازها و پاسخگویی به انتظارات آنان در این زمینه باعث افزایش روحیه این قشر می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بیشتر رشته‌های ورزشی برای اقشار مختلف و نابینایان و کم بینایان وجود دارد، اگر مدیران صنایع و معادن طبق قانون به مسئولیت‌های اجتماعی خود و تحقق سهم واحد مربوطه در این بخش عمل کنند، تحولی موثر در تعالی فعالیت‌های ورزشی این قشر ایجاد می شود.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: امید داریم تا به کمک دیگر مسئولان نگاه ویژه ای برای این افراد در نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.