۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: 874180

با حضور معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مسئولان شهرداری موزه دیرینه شناسی و علوم توس افتتاح شد. 

موزه دیرینه شناسی و علوم توس افتتاح شد  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، احسان زهره وندی درباره این موزه اظهار کرد: موزه دیرینه شناسی و علوم توس (زیما) مجموعه از تنوع زیستی ایران شامل انواع فسیل‌ها و بازسازی اسکلت دایناسورها، انواع جانوران از سراسر ایران و نیز انواع سنگ‌ها و کانی‌ها، بخش نجوم و سفر به درون بدن انسان است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این مجموعه در حال حاضر در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع ایجاد شده است و در آینده به حدود دو برابر این مساحت افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به اهمیت این موزه در بولوار شاهنامه و در نزدیکی آرامگاه فردوسی اظهار کرد: وجود این موزه در نزدیکی شهر تاریخی توس بر ظرفیت‌های گردشگری منطقه افزوده و موجب رونق و توسعه گردشگری در این منطقه خواهد شد. 

زهره‌وندی در مراسم افتتاح با توجه به خاکی بودن کوچه موزه گفت: امیدوارم شورای اسلامی شهر، کمیسیون عمران توس در شورای شهر و شهرداری منطقه ۱۲ پیگیری لازم برای آسفالت این کوچه را انجام دهند تا رفت و آمد مردم در مسیر موزه تسهیل شود. 

مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ مشهد که نیز در مراسم افتتاح این موزه حضور داشتند قول همکاری دادند. 

هم‌چنین روز گذشته هم‌زمان با افتتاح این موزه مجوز فعالیت این موزه توسط احسان زهره‌وندی معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به پوریا واعظ‌ نیا اعطا شد. 

در متن مجوز فعالیت موزه دیرینه شناسی و علوم توس آمده است: نظر به ماده ۲۴ فصل سوم آئین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی – تاریخی منقول مجاز مصوب ۱۰/۵/۱۳۸۴ هیئت محترم وزیران، پروانه فعالیت موزه دیرینه شناسی و علوم توس به آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بولوار شاهنامه، شاهنامه ۴۲ پلاک ۱۶ متعلق به آقای پوریا واعظ نیا تمدید می شود. 

این مجوز به امضای مرتضی ادیب زاده مدیر کل موزه‌ها و عل دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.