سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت در مجلس نهایی شده و پس از تایید از سوی شورای نگهبان برای اجرا در انتخابات سال آتی ابلاغ شو

پیش‌بینی می‌شود انتخابات مجلس با قانون جدید برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، علی حدادی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که این طرح تا قبل از انتخابات پیش رو نهایی شود. اکنون حدود نیمی از این طرح به تصویب رسیده است و بنده فکر می‌کنم ظرف دو جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، این طرح نهایی شود سپس برای تایید به شورای نگهبان خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این طرح به این دوره از انتخابات مجلس برسد و انتخابات دوره دوازدهم مجلس با قانون جدید برگزار شود.

حدادی همچنین درباره طرح اصلاح جداول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان، بیان کرد: طرح اصلاح جداول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی شد و به تصویب رسید اکنون نیز در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته و در نوبت رسیدگی در صحن مجلس است اما باتوجه به تعداد بالای طرح ها و لوایحی که در نوبت رسیدگی صحن قرار دارند، تصویب و نهایی شدن این طرح به این دوره از انتخابات مجلس نخواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.