رئیس سازمان اداری و استخدامی ضمن بیان اینکه بهره‌وری و ارتقای آن در صدر برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است، اعلام کرد: با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی ایجاد می‌شود.

صرفه‌جویی هزاران میلیاردی با تغییر یک ساعت کاری در ادارات

به گزارش قدس آنلاین، میثم لطیفی در همایش ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرد: بهره‌وری و ارتقای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید آن را به مسئله و موضوع کم اهمیتی تقلیل دهیم. به عنوان مثال همانطور که یکبار این موضوع را به وزیر نیرو عنوان کردیم، می‌توان با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و این موضوع مدیریت ساعات کاری و تاثیر آن در بهره‌وری از مسائل مهم و مورد توجه در دنیا است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری نقش دارند، افزود: بهره‌وری در صدر برنامه هفتم توسعه قرار دارد. موضوع بهره‌وری در چهار عرصه سرمایه انسانی، مدیریت، فناوری و سرمایه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: باید بررسی دقیقی صورت بگیرد تا بدانیم آیا کیفیت نیروی انسانی در حدی قرار دارد که بتواند بهره‌وری را در دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند؟ البته مشکلاتی در حوزه جذب نیروی انسانی داریم که باید برای آن فکری کنیم. به عنوان مثال گاهی اوقات یک نفر که در آزمون استخدامی قبول شده است، شش ماه، یک سال و حتی بیشتر از آن باید منتظر بماند تا مراحلی مانند گزینش و دیگر مراحل اداری جذب او انجام شود و سوال اینجاست، چرا باید زمان آن اینقدر طولانی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.