سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید این تیم برای آنکه در جمع بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ قرار بگیرد، باید لیگ قهرمانان را تصاحب کند.

گواردیولا: «اصیل» بودن سیتی فقط با فتح لیگ قهرمانان کامل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی که پیش از این پنجمین قهرمانی خود در لیگ جزیره را قطعی کرده بودند، پس از پیروزی دیشب برابر چلسی، جشن قهرمانی را برپا کردند.

با این حال، گواردیولا که این دستاورد را «استثنایی» توصیف کرده، می‌گوید سیتیزن‌ها برای آنکه در جمع بزرگان تاریخ فوتبال قرار بگیرند، به فتح لیگ قهرمانان نیاز مبرم دارند.

وی گفت: نمی‌توانم تصور کنم که ظرف ۶ سال پنج بار قهرمان لیگ برتر شدیم. حس می‌کنم کار استثنایی انجام دادیم اما برای آنکه ما را در جمع بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ قرار دهند، باید لیگ قهرمانان را فتح کنیم در غیر این‌صورت کارمان تکمیل نشده است.

سیتی این فرصت را دارد تا با پیروزی برابر اینترمیلان در فینال لیگ قهرمانان در دهم ژوئن (۲۰ خرداد)، برای نخستین بار قهرمان اروپا شود. آنها همچنین در نقشه‌های خود برای فتح سه‌گانه، خود را برای فینال جام حذفی برابر منچستریونایتد آماده می‌کنند.

گواردیولا افزود: بازیکنان باید جشن بگیرند اما در حال حاضر باید از لحاظ ذهنی برای فینال‌های باقی‌مانده استراحت کنند. حس می‌کنم کمی خسته هستیم و راه زیادی پیموده‌ایم. همه تمایل دارند که فکر کنند کار تمام است اما امیدوارم این میل زودگذر باشد.

مرد اسپانیایی در بحبوحه جشن و پایکوبی به میکل آرتتا، سرمربی آرسنال و دستیار سابقش در سیتی تبریک گفت. شاگردان آرتتا در نبردی شانه به شانه از کسب قهرمانی ناکام ماندند.

سرمربی سیتی درباره این موضوع هم گفت: باتوجه به رابطه‌ای که با میکل دارم، به او بابت کاری که کرده تبریک می‌گویم. او آرسنال را به گذشته‌اش بازگرداند. در فصول قبل نبردی مشابه با لیورپول داشتیم و آنها ما را به حداکثر ظرفیت‌مان رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.