یکی از نمایندگان پارلمان عراق به تعیین فرمانده جدید هیأت ناتو در این کشور واکنش نشان داد.

آمریکا به هر طریقی شده می‌خواهد آینده سیاسی عراق را به دست بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد سعدون السودانی» یکی از نمایندگان پارلمان عراق در خصوص تعیین فرمانده جدید هیأت ناتو در این کشور تاکید کرد: آمریکا به هر طریقی که شده، تلاش می‌کند بر آینده سیاسی عراق حکم رانی کند؛ خواه از طریق تعیین فرمانده جدید هیأت ناتو در این کشور یا تمدید حالت فوق العاده در قبال عراق.

وی افزود: دولت کنونی عراق تلاش می‌کند با افراد مختلف برای تأمین منافع کشور و نه منافع دیگران، تعامل داشته باشد.

السودانی ادامه داد: دولت عراق به دیگران اجازه نمی‌دهد در امور داخلی این کشور مداخله کنند. عراق بالاتر از تمام نقشه‌های آمریکا است.

«عقیل الطائی» کارشناس مسائل امنیتی عراق نیز پیش از این تاکید کرده بود که تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور با هدف حمایت از منافع واشنگتن و همچنین حمایت از تروریسم صورت می‌گیرد.

وی افزود: آمریکا پایگاه‌های خود را در مناطق مختلف عراق یعنی بغداد، الانبار و اربیل مستقر کرده است. این پایگاه‌ها به منظور آموزش بنا نشده‌اند بلکه با اهداف رزمی ایجاد شده‌اند تا از منافع آمریکا در عراق حمایت کنند.

چند روز قبل نیز روزنامه عراقی المراقب در گزارشی در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در این کشور نوشت: تمدید حالت فوق العاده در خصوص عراق از سوی آمریکا، سوالات زیادی را درباره علت این اقدام به وجود آورده است؛ اقدامی که با واکنش مردمی گسترده و اعتراضات زیاد گروه‌های سیاسی رو به رو شده است.

این حرکت آمریکا، باعث شده جنبش و جوش‌ها در پارلمان عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور افزایش پیدا کند. آمریکایی‌ها از این طریق قصد دارند این پیام را مخابره کنند که نیروهای این کشور در عراق باقی می‌مانند اما گروه‌های ملی گرا در عراق چنین چیزی را نخواهند پذیرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.