سرپرست دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سال گذشته ۵۶۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه های گلستان  آزادسازی و رفع تصرف شد.

۵۶۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه های گلستان آزادسازی شد

به گزارش قدس آنلاین،  علی اصغر خسروی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سال گذشته ۵۶۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های گلستان آزادسازی و رفع تصرف شد.

سرپرست دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: طی این مدت، ۱۱۳ مورد تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها توسط کارشناسان مستقر در شهرستان‌ها شناسایی و با مساحتی بالغ بر ۵۶۰ هکتار آزادسازی و رفع تصرف انجام شد.

خسروی بیان کرد: در راستای انجام تکالیف قانونی مطابق با ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، هزار کیلومتر مطالعه سراسری تعیین بستر و حریم رودخانه‌های استان با بکارگیری مشاورین ذیصلاح در دستور کار شرکت قرار گرفت و همچنین طی سال ۱۴۰۱ تعداد دو هزار و ۳۳۰ استعلام به صورت موردی به متقاضیان حقیقی و حقوقی پاسخ داده شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود هشت کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان علامت گذاری شده و همچنین برای افزایش ظرفیت عبور جریان رودخانه‌ها و متعاقب آن کاهش خسارات احتمالی سیلاب، ۷۶ کیلومتر لایروبی انجام شد است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.