جانشین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به ساخت ناوشکن دنا در مدت ۶ سال گفت: این ناوشکن حاصل یک میلیون نفر ساعت کار متخصصان دفاعی است.

علیپور: ناوشکن دنا حاصل یک میلیون نفر ساعت کار متخصصان دفاعی است

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر علیپور با اشاره به ساخت ناوشکن دنا در مدت ۶ سال، گفت: این ناوشکن حاصل یک میلیون نفر ساعت کار متخصصان دفاعی است. وزارت دفاع رکورددار ساخت ناوشکن در داخل کشور است، ناوشکن دنا از یک بدنه فولادی برخوردار است،  تمام بدنه و تجهیزات و تسلیحات این ناوشکن در داخل کشو تولید شده و نماد توان علمی و فنی کشور است.

جانشین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز در تولید انواع فولادهای دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم و عبور دنا از سه اقیانوس آرام،  هند و اطلس، نمایش افتخار آفرین برای صنعت کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در عرف بین المللی شناورهایی مانند ناو دنا را می توان ناوشکن نامگذاری کرد، گفت: وجه تمایز دنا با سایر شناورها این است که انواع تجهیزات را در خود جای داده است و این ابتکار جمهوری اسلامی ایران است. به لحاظ سامانه‌های تاکتیکی و عملیاتی  مستقل است و نوع تجهیزاتی که  روی دنا نصب شده آن را در زمره ناوشکن ها قرار می دهد اما از لحاظ ابعادی می توان آن را در کلاس ناوهای محافظ قرار داد.

علیپور ادامه داد: تمام مراحل تجهیز ناوشکن دنا در حوزه طراحی انجام شده اما به لحاظ ضرورت زمانی که برای  تحویل ناوشکن دنا وجود داشت و این ناوشکن می بایست برای ماموریت اعزام می شد، این تجهیز بصورت کامل انجام نشد اما ما برای تجهیز این ناوشکن آماده هستیم و اگر دوباره به ماموریت اعزام نشود آماده تجهیز آن هستیم و برای این کار باید سه تا شش ماه دنا در اختیار ما قرار بگیرد.

البته برخی همکاران ما در سازمان صنایع دریایی هم در این ماموریت حضور داشتند و به نیروی دریایی ارتش در این ماموریت کمک کردند.

جانشین سازمان صنایع دریایی عنوان کرد: برای ساخت شناورهای بزرگ‌تر از دنا پروژه ای به تقاضای نیروی دریایی ارتش در دست اقدام داریم که فرآیند طراحی آن به پایان رسیده و در آینده نزدیک کار ساخت این ناوشکن سنگین آغاز می شود که در اصل برای حضور در اقیانوس ها طراحی شده و به نیروی دریایی ارتش در اجرای ماموریت های اقیانوسی که قرار است پایگاه‌هایی را در اقصی نقاط عالم ایجاد کند کمک خواهد کرد.

علیپور گفت: ما براساس نیاز نیروهای مسلح همواره در حال به روز رسانی تجهیزات و فناوری ها هستیم و دنا با پیشرفته ترین تجهیزات و تسلیحات مجهز شده است و در حوزه زیر سیستم ها از نرم افزار های بروز استفاده کرده ایم.

معاون رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ناوشکن دنا نسبت به دو پلتفرم قبلی از ویژگی‌های بسیاری پیشرفته‌تری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.