مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در منطقه میاندشت جاجرم خبر داد.

مشاهده ۲ قلاده یوزپلنگ در منطقه میاندشت جاجرم

به گزارش قدس آنلاین، رضا شکاریان  با اشاره به خبر منتشره در خصوص مشاهده و ثبت تصویر یوزپلنگ آسیایی در جنوب منطقه میاندشت، اظهار کرد: دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در حریم جنوبی پناهگاه حیات وحش میاندشت موسوم به دهنه فیض آباد مشاهده و تصویر آن ها توسط یکی از کارکنان شرکت آلومینای جاجرم که از افراد بومی همان منطقه می باشد به وسیله گوشی تلفن همراه ثبت شده است.

وی گفت: با توجه به حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در محل مشاهده یوز و تدقیق این محل بروی نقشه، این دو یوز در منتهی الیه حاشیه جنوبی منطقه میاندشت و در مرز خراسان شمالی و خراسان رضوی مشاهده شده اند.

شکاریان افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از مهمترین زیستگاه های یوزپلنگ در کشور است و حضور یوزپلنگ در این منطقه در طول سالیان اخیر به کرات مشاهده و ثبت شده است.

وی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش میاندشت با وسعت ۸۵ هزار هکتار و با وجود بیش از ۳ هزار راس آهو به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، با تلاش محیطبانان این منطقه به عنوان زیستگاه مناسب یوزپلنگ محسوب می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به‌ نصب دوربین های تله ای توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم، امید است تصاویر امید بخشی از یوزپلنگ در منطقه میاندشت به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.