معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی گفت: پیشرفت طرح‌های آبرسانی به روستاهای محروم خراسان رضوی به ۴۰ درصد رسید.

پیشرفت طرح‌های آبرسانی به روستاهای محروم به ۴۰ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان به نقل از آبفا خراسان رضوی، مهدی جهان طلب با اشاره به شروع طرح آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم استان در قالب جهاد آبرسانی توسط قرارگاه نیروی زمینی سپاه اظهارکرد: پیشرفت فیزیکی این طرح در استان به ۴۰ درصد رسیده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی افزود: این طرح که ۱۰۶ هزار نفر را تأمین آب می‌کند تا کنون در ۱۵ روستا با جمعیت ۲۳ هزار نفر اجرا شده است.

به گفته وی از محل اعتبارات مجتمع‌های ملی و تملک دارایی استان هم ۳۰ روستا با ۳۷ هزار نفر جمعیت از آب شرب برخوردار شده اند که مجموع اعتبار این دو بخش دو هزار و۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

جهان طلب طرح‌های مهم آب رسانی در دست اقدام در حوزه شهری در خراسان رضوی را خاطر نشان کرد و افزود: آبرسانی به شهر تربت حیدریه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۱۳ کیلومتر خط انتقال و تجهیز چهار حلقه چاه عملیاتی شده است که بخشی از کمبود آب موجود به میزان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه را جبران می‌کند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی از ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر گناباد خبر داد و افزود: ۸ کیلومتر از خط انتقال آب به این شهر در حال نوسازی است.

وی همچنین آبرسانی به فریمان که فاز نخست آن با ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است را یادآورشد و گفت: این طرح شامل حفر پنج حلقه چاه، اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ است و ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.