مرحله نخست مسابقات دادگاه نمادین یا شبیه‌سازی شده(مورت کورت) دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عصر چهارشنبه با حضور مسوولان قضایی و اساتید برجسته حقوقی کشور در مشهد برگزار شد.

مسابقات دادگاه نمادین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، دبیر انجمن علمی حقوق و علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با موضوعات سرقت و کلاه برداری و با حضور دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی به مدت ۲ روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می‌شود.

مجتبی زاهدیان افزود: این مسابقات با هدف ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان رشته حقوق و تقویت قدرت استدلال و دفاع آنها در ارائه لوایح شفاهی و کتبی حقوقی برپا شده است.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم میان دانشجویان نیز از دیگر اهداف این مسابقات است که با هدایت و همراهی گروه حقوق واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی طراحی و طی چند مرحله توسط انجمن علمی گروه حقوق و دبیرخانه مربوطه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

دبیر انجمن علمی حقوق و علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه اولین دوره از مسابقات دادگاه شبیه‌سازی شده (موت کورت) خراسان رضوی در سه مرحله در حال برپایی است، افزود: نخستین مرحله این دوره از مسابقات امروز و فردا پنجشنبه طی ۲ مسابقه با حضور تعدادی دانشجوی شرکت کننده در قالب هشت تیم برگزار می‌شود.

زاهدیان ادامه داد: از میان تیم‌های شرکت کننده، چهار تیم به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد و در دومین مرحله این دور از مسابقات به مسابقه می‌پردازند که از بین آنها ۲ تیم انتخاب می شوند و به مرحله دوم این دور از مسابقات، راه می‌یابند.

دبیر انجمن علمی حقوق و علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: داوری این دور از مسابقات را ۶ تن از قضات و وکلا شامل قضات کیفری یک ویژه قتل و تجدید نظر استان خراسان رضوی بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.