مسیحا سام نژاد: ازنگاه خرافاتی‌ها، اگرچه اینتر در ورزشگاه یوونتوس توانست نخستین شکست فصل را به بینکونری تحمیل کند، اما نفرین این ورزشگاه در روند حرکت روبه رشد تیم استراماچونی تاثیر منفی گذاشته است.

«استراماچونی» در بن بست

پس از آن پیروزی خیره کننده درخانه قهرمان سال گذشته، اینتر فقط یک امتیاز در سه دیدار بعدی خود کسب کرده است. از تعریف وتمجیدهایی که از در و دیوار برای مربی جوان اینتر از راه می‌رسیدند تا انتقادهای شدید به روش بازی او که ازنظر خیلی‌ها بیشتر به یک خودکشی شباهت دارد، زمان اندکی گذشته است.
تنها یکی دو نتیجه ضعیف کافی است تا همه چیز در باشگاه زیر سوال رود. وقتی که درمورد عدم توافق باشگاه با اسنایدر درمورد مبلغ قرارداد خبرهایی به بیرون درز پیدا می‌کنند هم دیگر نمی‌توان آرامش و خونسردی قبلی را حفظ کرد.
استراماچونی یک بار دیگر باید به حمایت موراتی و حرفه‌ای بودن بازیکنانش دل ببندد و امیدوار باشد. هافبک هلندی تصمیم گرفته با باشگاه وارد جنگ شود. او به هیچ وجه قصد ندارد قرارداد فعلی اش که تا سال 2015 اعتبار دارد را تا سال 2017 تمدید کند و نسبت به تغییر تیم خود مطمئن شده است. اسنایدر از اینتر خواهد رفت، ولی حاضر نیست به هرتیم دیگری نقل مکان کند. او یک باشگاه ترازاول دراروپا می‌خواهد که عقد یک قرارداد نجومی مانند آنچه دراینتر داشته را به او تضمین دهد. لوئی فن خال مربی هلند گفته اگر اسنایدر می‌خواهد درجام جهانی بازوبند کاپیتانی در دست داشته باشد، باید در یک لیگ سطح بالا بازی کند. ایتالیا، انگلیس، آلمان و اسپانیا ازنظر فن خال خیلی خوب هستند و لیگهای آمریکا و روسیه اصلا توصیه نمی شوند. مدیربرنامه های اسنایدر از چند روز پیش به تکاپو افتاده و مذاکره او با برانکا مدیرورزشی اینتر هم به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
اینتر و اسنایدر هیچ قرار ملاقاتی برای آینده تعیین نکرده‌اند و درحال حاضر علیه یکدیگر جبهه گرفته‌اند. چهره غمگین اسنایدر به هیچ وجه برای دیگر بازیکنان رختکن اینتر خوشایند نیست. اسنایدر به طورحتم دوست همه بازیکنان نیست، ولی با خیلی از بازیکنان اینتر از جمله کاسانو ارتباط صمیمی دارد. استراماچونی در یک شرایط بسیار سخت گیر افتاده و ازهر سو تحت فشار است. او از یک طرف باید باشگاه را نسبت به کنار آمدن با اسنایدر متقاعد کند و درعین حال نباید اعتماد بازیکنانی که تاکنون برای او بازی کرده اند را از دست بدهد. برای نخستین بار از وقتی او به اینتر آمده باید با یک شرایط غیرقابل پیش بینی و غیرقابل حل رودررو شود. او وقتی مجبور شد تصمیمات اسنایدر را مبنی بر درمان مصدومیت درآمریکا بپذیرد، به هیچ وجه نگران نبود.
اما حالا شرایط کاملاً فرق دارد. به همین خاطر در آپیانوجنتیله موضوع بازار نقل وانتقالات به بحث روز تبدیل شده است. موراتی با یک مشکل بزرگ روبرو شده و باید درمورد کاهش فاصله زیاد با یوونتوس تصمیم گیرد. برای تلاش و قهرمانی اسکودتو به یک تلاش مضاعف دیگر ازنظر سطح بازی نیاز خواهد بود و اگر هدف اینتر رسیدن به چمپیونزلیگ فصل بعد است، شاید لازم باشد اینتر در بازار ژانویه به حراج یک سری بازیکنانش هم روی بیاورد. یک بار دیگر اسنایدر می‌تواند کلید همه مشکلات تیم باشد. با پول حاصل از فروش او، اینتر دست کم 30 میلیون یورو در دستمزدهای کلان صرفه جویی خواهد کرد و چه بسا مبلغی هم برای خرید یک ستاره دیگر کنار بگذارد. فروش اسنایدر ازهمه نظر به سود اینتر است. راهبرد اینتر برای همه روشن است و همان طور که ترونکتی پرورا هم گفته اینتر درمورد دستمزدها سیاست روشنی را درپیش گرفته و درهمین مسیر حرکت خواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.