چهارمین کنگره بین‌المللی مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب با حضور ۸۰۰ استاد برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کار خود پایان داد.

چهارمین کنگره بین المللی قلب کاسپین در مشهد برگزار شد

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در این باره گفت: مشکلات بدو تولد در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه قلب و عروق قابل درمان است و جای نگرانی در این خصوص نبوده و این گونه نیست که فرد بیمار بخواهد تا ابد با آن مشکل دست و پنجه نرم کند.

دکتر محمود شبستری با بیان اینکه زمان در انجام عمل موفق بسیار حائزاهمیت است، افزود: بیمار باید از زمان تشخیص و بسته به علائمی که دارد اقدام به‌موقع را انجام دهد تا اقدامات کادر درمان با اثرپذیری لازم همراه باشد.

وی ادامه داد: این بیماران بدون هیچگونه محدودیت کاری و تغذیه‌ای می‌توانند فعالیت و زندگی روزمره خود همانند سایر افراد جامعه داشته باشند و فقط باید طبق توصیه‌های پزشک نسبت به انجام اقدامات به‌موقع درمانی پس از تشخیص بیماری اقدام کنند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در راهبردهای اعمال قلب به استفاده از مجهزترین تجهیزات توجه شده و معتقدیم که مشهد چه به لحاظ امکانات و تجهیزات و چه به لحاظ داشتن متخصصان و جراحان برجسته قلب در میان کلان‌شهرهای کشور جزو پیشتازان حوزه قلب است.

بسیاری از بیماری‌های قلبی قبل از تولد نوزاد قابل درمان است

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین  اظهار کرد: در روزهای دوم و سوم کنگره قلب کاسپین، اعمال بدو تولد، ساختمانی و دریچه‌ها با همکاری متخصصان و جراحان ایرانی، ترکیه‌ای و آلمانی انجام شد.

دکتر بهزاد علیزاده افزود: بیمارانی که عمل شدند در رده سنی ۹ ماهه تا ۸۵ ساله بودند که این افراد دارای بیماری‌های بدو تولد، دریچه‌ای و بافت ساختمان قلب بودند که و مشکلات آنان با آنژیوگرافی و بدون انجام عمل‌های قلب باز برطرف شد.

وی با بیان این نکته که بسیاری از بیماری‌های در گذشته درمانش آرزو بود، اما الآن به راحتی در داخل کشور انجام می‌شود، ادامه داد: ما با توجه به داشتن پزشکان نخبه و توانمند در نقاط مختلف کشور از جمله مشهد هرنوع عملی را می‌توانیم در داخل کشور انجام دهیم و هیچگونه نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

 معاون آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: ما همچنین با گروه‌ زنان همکاری داریم تا مواردی که قبل از تولد تشخیص داده می‌شود به‌موقع و در همان زمان بارداری درمان شوند تا نوزاد سالم متولد شود و اگر شرایط جنین امکان انجام عمل را نداشت این کار پس از تولد انجام می‌شود، هرچند که بسیاری از بیماری‌های قلبی قبل از تولد نوزاد قابل درمان است.

دریافت بیش از ۷۰ اثر از ۱۱ کشور در قالب مقالات علمی و پژوهشی حوزه قلب و عروق

مسئول دبیرخانه چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، گفت: بیش از ۷۰ اثر از ۱۱ کشور در قالب مقالات علمی و پژوهشی حوزه قلب و عروق دریافت شد، آثار به‌صورت پوستر الکترونیک و ارائه نمونه ‌های پیچیده ارائه شد و از این تعداد ۳۳ اثر پذیرفته شد که ۲۳ اثر آن پوستر الکترونیک و ۱۰ اثر دیگر نمونه پیچیده بود.

محبوبه آبیار افزود: کنگره در ۲ فضای تالار شهید هاشمی‌نژاد و سالن همایش‌های ساختمان ۶۱۰ برگزار شد و در کنار آن بخش کت‌لب برای انجام عمل‌های آنژیوگرافی و دریچه بود.

وی با ذکر این‌ نکته این کنگره بین‌المللی با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب برگزار شد، تاکید کرد: در این کنگره سه نشست تخصصی و ‌موارد مختلفی در حوزه‌های بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، ایمیجینگ، اختلالات ریتم، اکوکاردیوگرافی جنین، پرستاری قلب، کارگاه‌های تشریح و نوار قلب اجرا شد.

مسئول دبیرخانه چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین اظهار داشت: در این کنگره سه روزه بیش از ۸۰۰ نفر از ۱۰ کشور آمریکا، انگلیس، هندوستان، تایلند، آلمان، ایتالیا، ترکیه، ویتنام، لهستان و افغانستان حاضر بودند و از داخل کشور به جز مشهد از تهران، اهواز، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه، قم، رشت، کرمان و بندرعباس حضور داشتند.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف متخصصان و فوق‌تخصص‌های قلب و عروق، جراحی قلب و عروق، نوزادان، قلب اطفال، مراقبت‌های ویژه، جراحی عروق، بیهوشی، کودکان، رادیولوژی، زنان و پرستاری بودند، خاطرنشان کرد: در برگزاری این رویداد ۱۷ شرکت دارویی و تجهیزاتی در حوزه قلب و عروق با برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی همکاری داشتند و در کنار آن مشارکت چهار انجمن بین‌المللی و ۲۱ انجمن، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقاتی قلب و عروق داخلی را داشتیم.

آبیار ادامه داد: در این کنگره ۱۰۰ سخنرانی حضوری و آنلاین داشتیم که ۲۲ مورد آن توسط شرکت کنندگان خارجی و از این تعداد نیز چهار نفر به‌صورت حضوری و ۱۸ مورد به‌صورت آنلاین در کنگره حاضر بودند، ضمن اینکه ۷۸ سخنرانی حضوری و آنلاین هم در میان ایرانی‌های حاضر در این رویداد علمی و پزشکی حوزه قلب داشتیم که ۵۴ مورد آن به‌صورت حضوری و ۲۴ مورد دیگر به‌صورت آنلاین بود.چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting۲۰۲۳) به مدت سه روز از سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه ضیافت زندگی در تالار شهید مطهری مجتمع شهدای سلامت مشهد با حضور دکتر فریدون نوحی، رئیس انجمن قلب ایران و بیش از ۳۰۰ نفر از بیماران بهبود یافته از مشکلات تهاجمی قلبی در رگ و دریچه و حدود ۱۰۰ نفر از بیماران پیوند قلب، تجلیل از کودکان پیوند قلب به عنوان دریافت کنندگان قلب بیماران مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های چهارمین کنگره بین المللی قلب کاسپین به شمار می‌رود.

ارائه ۱۰۰ سخنرانی در محورهای مختلف همچون بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، اکوکاردیوگرافی جنین، اختلالات ریتم و تصویربرداری و پرستاری، انجام صدمین عمل پیوند قلب از دختر مرگ مغزی شده۱۱ ساله گنابادی در دومین روز از برگزاری کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، انجام ۱۴ عمل آنژیوگرافی بیماران دارای بیماری‌های بدو تولد، دریچه‌ای و بافت ساختمان قلب در رده سنی از ۹ ماه تا ۸۵ سال از دیگر برنامه های این کنگره بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.