مدیر حوزه های علمیه خواهران بر توجه به هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: باید با تکنولوژی روز پیش رفته و پاسخگوی محققان و طلاب باشیم و جلوتر از زمان خود به پیش برویم.

باید با تکنولوژی روز پاسخگوی محققان و طلاب باشیم

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار با مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، اقدامات انجام شده در این مرکز را قابل توجه دانست و اظهار داشت: امروز شما کلینی های عصر حاضر هستید و از کلینی های عصر حاضر انتظار می رود همانطور که مرحوم کلینی با ۲۰ سال تدوین یک کتاب در جامعه این چنین تغییر و تحولی شگرف ایجاد کرد، شما نیز منشأ تحولات عظیمی در حوزه علوم انسانی باشید.

وی، ثبت ناصحیح احادیث و حتی واژگان را مغیر معنا دانست و ابراز داشت: با این اقدامات و تلاش های خوبی که انجام شده قطعا ما می توانیم مانع برخی از خبط هایی که ممکن است در عمل تصحیف و نوشتار اتفاق بیفتد شویم و در واقع در این زمینه تاکنون مرکز جلودار بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم موضوعاتی چون هوش مصنوعی که روز به روز در حال پیشرفت است باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، زیرا باید با تکنولوژی روز پیش رفته و پاسخگوی محققان و طلاب باشیم و جلوتر از زمان خود به پیش برویم که تحقق این امر مهم با همکاری هر دو دستگاه انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به زندگی امام خمینی(ره) و الگوگیری از این شخصیت فرهیخته، عنوان کرد: بخش بسیاری از مخاطبین این مرکز حوزوی، خواهران هستند، این حوزه قریب به ۵۰۰ واحد علمی تربیتی در کل کشور دارد که در پنج رشته در سطح چهار و ۱۸ رشته در سطح سه، برای تدوین پایان نامه و رساله نیازمند منابع گسترده ای دارد.

آقای فاضل ادامه داد: همه جای کشور داشتن یک کتابخانه فیزیکی این چنینی برای ما مقدور نیست اما استفاده از نرم افزار و پشتیبانی از داده‌هایی که از مرکز کامپیوتری نور ساطع می شود بسیار کمک کننده بوده و می‌تواند توسعه‌ رشته‌های ما و مراحل تدوین رساله پایان نامه و بازه زمانی آن را کوتاه تر کند.

وی یادآور شد: عرصه‌های نوپدیدی هم سر راه ماست که می توانیم با تکیه بر این جلسات و تفاهم نامه‌ها که باعث ارتقای هر دو سازمان می‌شود به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم و در واقع در سایه سار این هماهنگی‌ها و تفاهم نامه‌ها ما می‌توانیم از امکاناتی که در این مرکز فاخر گرد آوردید بهره کافی و وافی ببریم.

وی در پایان یادآور شد: امروز مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گام‌های بلندی به سمت استفاده از فضای مجازی در عرصه انتقال دانش، آموزش و پژوهش و اخلاق برداشته است و در زمان شیوع کرونا هم جزء اولین نهادهایی بودیم که گام‌های جدی را در این عرصه برداشتیم.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.