متین رضایی در ادامه عملکرد خوب خود در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان به چهارمین پیروزی پیاپی دست یافت تا ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، مدالش را قطعی کند.

مدال رضایی قطعی شد؛ یکه‌تازی جوان ایرانی در مسابقات جهانی تکواندو

به گزارش قدس آنلاین، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از امروز (دوشنبه) در سالن ۲۵ هزار نفری کریستال شهر باکو در جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در این دوره از مسابقات ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن مردان) به مدت هفت روز به رقابت خواهند پرداخت که در روز اول مسابقات تکواندوکاران اوزان منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان و منهای ۶۸ کیلوگرم مردان در حال رقابت هستند. تینا مدانلو و متین رضایی نمایندگان تیم ملی تکواندو ایران در نخستین روز پیکارها هستند که مدانلو با شکست برابر حریفش در دور نخست، حذف شد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مردان که با حضور ۷۳ تکواندوکار، شلوغ‌ترین وزن این رویداد است، متین رضایی که در آخرین لحظات جانشین دانیال بزرگی شد در دور نخست برابر راج چوهان از هند به برتری دست یافت. وی در ادامه ویکتور سوزا از برزیل را در ۲ راند متوالی مغلوب کرد و سپس خاویر پرز پولو تکواندوکار صاحب نام اسپانیایی را شکست داد.

رضایی در یک‌چهارم نهایی برابر ژیائو از چین ایستاد و در پایان مبارزه‌ای نفس‌گیر که سه راند به طول انجامید، دو بر یک برنده شد تا ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی مدال برنزش را قطعی کند. اوج هنرنمایی متین در راند سوم این مبارزه بود که توانست در یک دقیقه پایانی، ۲ بار با استفاده از ضربات بالا، ۶ امتیاز بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.