سخنگوی صنعت برق استان خراسان رضوی گفت: صنایع برای مصرف برق موظف به همکاری شدند و صنایع حساس از این قاعده مستثنی هستند. 

صنایع موظف به همکاری در پیک مصرف تابستان هستند

به گزارش قدس خراسان، حسن حشمتی در نشست خبری صبح امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات هیات وزیران درباره پیک مصرف برق در تابستان امسال عنوان کرد: در بخش خانگی سیاست هیات دولت قطع برق نیست و برنامه امسال مانند تابستان سال قبل است. در فصل گرما استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از روشنایی روز و استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پایانی شب درخواست ما در بخش خانگی از مردم است.

وی افزود: کلیه مشترکین خانگی که نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش دهند برای هر کیلو وات ساعت بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان در قبوض خود بستانکار می شوند و یکی از مصوبه های تشویقی است که مشترکان می توانند از این سیاست منتفع شوند و به صنعت برق کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق استان خراسان رضوی در ادامه اعلام برنامه های پیک مصرف برق در تابستان امسال تصریح کرد: اگر محدودیت ها در بخش مصرف برق اعمال شد و باز هم به محدودیت در مصرف برق برخورد کنیم به سراغ مشترکان پرمصرف خانگی می رویم که این مشترکان با اطلاع قبلی مشمول قطع برق می شوند.

وی ادامه داد: در ۴ ماهه تابستان در بخش خانگی تا سقف ۳۰۰کیلو وات ساعت در ماه مصرف کند مشترک خوش مصرف است. این عدد الگوی مصرف محسوب می شود و دو برابر الگوی مصرف برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته می شود و برق این مشترکان قطع خواهد شد که این اقدام در بخش تجاری برای مشترکانی است که بالاتر از هزار کیلووات ساعت مصرف می کنند. 

حشتمی به وظایف دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: صنایع و دستگاه های اجرایی که نیروگاه و مولد برق دارند موظف هستند که در فصل گرما نسبت به تولید حداکثری برق اقدام کنند و این امر توسط شرکت برق رصد می شود و تغییر ساعت اداری از ١۵خرداد ساعت ۶صبح تا ١٣ می شود و تمام ادارات موظف هستند یک ساعت قبل از اتمام ساعت کار سیستم های سرمایش خود را خاموش کنند. 

وی تعدیل روشنایی در معابر شهری، بزرگراه ها، تابلوهای تبلیغاتی، نمای ساختمان ها را از دیگر برنامه های کاهش مصرف برق در تابستان عنوان کرد و ادامه داد: برای  هر نوع روشنایی در سطح شهر تعدیل انجام خواهد شد و از مشترکان خانگی هم می خواهیم در نمای ساختمان ها این موارد را رعایت کنند. 

سخنگوی صنعت برق استان خراسان رضوی تصریح کرد: تمام برنامه های اعلام شده شاید موجب صرفه جویی در اعداد بالا نباشد اما به دلیل سراسری بودن شبکه برق می تواند بر کاهش بار در شبکه موثر باشد و وقتی به صورت گسترده اتفاق بیفتد تاثیر مثبتی دارد. 

حشمتی خاطر نشان کرد: ماینرهای مجاز دارای مجوز در زمان پیک مصرف فعالیتشان ممنوع است که این موارد پایش می شود و پایش شرکت های خصوصی در بخش تجاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به به روز شدن سیستم های روشنایی در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: مصرف برق در حرم مطهر رضوی آن طور که تصور می شود بالا نیست. با ارتباطاتی که با مجموعه حرم مطهر داریم همکاری لازم در مدیریت بار دارند و جزء اولین مشترکان ما بودند که مصرف خود را بهینه کردند. 

حشمتی ضمن بیان مدیریت مصرف برق صنایع اظهار کرد: ما صنایع انرژی بر و سنگین داریم که به صورت مستقیم توسط برق منطقه ای مدیریت می شوند و برای صنایع دیگر که کمی از صنایع داخل شهرک های صنعتی سنگین تر هستند کاهش ۳۰درصد بار روزانه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در نظر گرفته شده است که اگر رعایت شود این صنایع شامل قطع برق نمی شوند و در سال گذشته پرداخت‌ خسارتی برای قطع برق در صنایع نداشته ایم.

وی تامین برق از انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی را بسیار مطلوب خواند و ادامه داد: این انرژی ها بسیار خوب است اما سرمایه گذاری بسیار زیادی نیاز  دارد. تولید برق هزینه بر است اما در بخش انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی این هزینه ها دو برابر است که سرمایه گذاری مناسب در آن صورت نگرفته است.

سخنگوی صنعت برق استان خراسان رضوی ادامه داد: با موافقت های انجام شده با صنایع قرار شد از ساعت ١١تا ٢٣ یک روز از هفته همکاری در مصرف داشته باشند و مصرف خود را به حداقل برسانند که اگر همکاری نکنند برق شان قطع خواهد شد و صنایع حساس از این قاعده مستثنی هستند. همچنین صنایع که یک روز در هفته همکاری دارند می توانند روز جمعه فعال باشند.

حشمتی به برنامه زمانی مصرف برق چاه های آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: چاه های کشاورزی از ساعت ١١تا ١٨هر روز برق ندارند و مصرف برق در ساعت های دیگر رایگان خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.