رئیس جمهور چین بر لزوم آمادگی نهادهای امنیتی چین برای مقابله با هرگونه تهدید محتمل تاکید کرد.

رئیس جمهور چین: باید برای بدترین سناریوها آماده شویم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور چین در نشستی با مقامات ارشد امنیتی این کشور بر لزوم آمادگی نهادهای امنیتی   چین برای مقابله با هرگونه تهدید محتمل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین و  که رئیس کمیسیون مرکزی نظامی این کشور روز چهاذشنبه در نطقی مهم به روسای ارشد امنیتی هشدار داد که پیچیدگی و شدت مشکلات امنیت ملی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی گفت: «ما باید برای بدترین و شدیدترین سناریوها آماده باشیم و آماده مقاومت  برابر آزمون بزرگ ، وضعیت‌های متلاطم و خطرناک باشیم.»

رئیس جمهور چین افزود که ضرورت دارد تا سیستم امنیت ملی چین برای مبارزه واقعی و مقابله با مشکلات عملی آماده شود.

رئیس جمهور چین در حالی این سخنان را بیان کرد که این کشور با آمریکا بابت حمایت  جزیره تایوان در تنش است.وی چندی قبل نیز در سخنرانی گفت: «برای نوسازی نظامی، پرسنل، تسلیحات و تجهیزات سریعتر کار خواهیم کرد. ما توانایی‌های راهبردی ارتش را برای دفاع از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین افزایش خواهیم داد و خواهیم دید که نیروهای مسلح به طور موثر ماموریت‌ها و وظایف خود را انجام می‌دهند.»

گزارش اخیر اندیشکده «ارزیابی راهبردی و بودجه  آمریکا» نشان می‌دهد که ارتش خلق چین منابع لازم برای ادامه نوسازی خود در دهه ۲۰۲۰ دارد. این اندیشکده هشدار داده که ارتش چین دارای منابعی است که تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ زیردریایی مجهز به پرتاب موشک اتمی را در اختیار داشته باشد.

کارشناسان امور نظامی چین گفته‌اند که موشک‌های هایپرسونیک این کشور می‌توانند جدیدترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا را نابود کند.

رئیس جمهور چین: باید برای بدترین سناریوها آماده شویم

به گزارش روزنامه «چاینا مورنینگ پست»، شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای توسط یک تیم تحقیقاتی چین نشان داد که نیروهای چین ناو «یواس‌اس جرالد فورد» بزرگترین ناو هواپیمابر جهان را با شلیک ۲۴ موشک ضد کشتی هایپرسونیک غرق کردند. این سناریو مبتنی بر حمله به کشتی‌های آمریکایی بود که به سمت جزیره‌ای در دریای جنوبی چین جنوبی حرکت می‌کرد.

این ناو در روزهای گذشته و در اقدامی تحریک کننده برای شرکت در یک رزمایش وارد شهر «اسلو» در نروژ شد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.