رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طرقبه و شاندیز گفت: دوازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی با هزینه ۹ میلیارد ریال در شاندیز افتتاح شد.

۹ میلیارد ریال هزینه راه اندازی کتابخانه سیار شاندیز

به گزارش قدس خراسان، سید مسعود موسوی گفت: دوازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی با نام شهدای شاندیز که برای راه اندازی آن ۹ میلیارد ریال هزینه شده است، به ۵ روستای دهنو، ویرانی، چاهشک، زشک و گراخک خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه بیش از ۱۰۰۰ نسخه کتاب دارد، اظهار کرد: در حال حاضر دو شهر طرقبه و شاندیز دارای کتابخانه سیار هستند.

موسوی با بیان اینکه در شاندیز یک کتابخانه ثابت نیز با نام رودکی شاندیز با ۲۰۰۰ عضو فعالیت دارد، گفت: افتتاح این کتابخانه در راستای عدالت فرهنگی بود، در واقع یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کمک به پر شدن سالم اوقات فراغت در مناطق روستایی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طرقبه و شاندیز خاطرنشان کرد: با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های طرقبه شاندیز به ۴ باب رسید که دو کتابخانه ثابت و دو کتابخانه دیگر سیار هستند.

وی اظهار کرد: در مراسم افتتاح این کتابخانه معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه عمومی کشور اعلام نمودند اگر با کمک مسئولان شهرستان کتابخانه نیمه‌کاره شهرک فرش شاندیز که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد به اتمام برسد آن را تجهیز خواهند کرد.

موسوی افزود: چون طرقبه و شاندیز شهرهای نسبتاً برخورداری هستند به همین دلیل برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر نیازمند کمک خیرین کتابخانه ساز هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.