مدیر کل شیلات گلستان گفت: راه اندازی مرکز تکثیر میگو یک ضرورت برای استان است.

مدیرکل شیلات گلستان: راه اندازی مرکز تکثیر میگو در گلستان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل جباری در جلسه بررسی شرایط و نحوه سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو و خوراک آبزیان اظهار داشت: در حال حاضر نیاز بچه میگوی مجتمع گمیشان در خارج از استان تأمین می‌شوند که این امر علاوه بر افزایش هزینه، ریسک ورود بیماری به مجتمع را نیز افزایش می‌دهد.

وی افزود: درصدد هستیم با جذب سرمایه گذار مرکز تکثیر بچه میگو را در داخل استان راه اندازی کنیم چرا که این امر علاوه بر رسیدن به خودکفایی بیشتر در زمینه تولید میگو، اشتغال زایی و توسعه اقتصادی را نیز برای استان به همراه خواهد داشت.

جباری گفت: با توجه به افزایش مزارع پرورش میگوی گمیشان و رشد تولید سالانه این محصول در استان، نیاز به بچه میگو در این مجتمع هر سال افزایش می‌یابد و به همین منظور در حال حاضر راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو در داخل استان یک نیاز و ضرورت است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امیدواریم با همفکری و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، بتوانیم به زودی شاهد راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو با کمک شرکت‌های دانش بنیان، در استان باشیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه در خصوص روش سرمایه گذاری و نحوه تعامل استان با این موضوع بحث و گفتگو شد.

همچنین مدیر کل اقتصاد و دارایی استان اعلام کرد که سرمایه گذار درخواست خود را در قالب فرم فیپا تکمیل و به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارسال کند تا پس از آن اقدامات لازم در این زمینه به عمل آید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.