معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: طرح دستیار فناوری کلید افزایش مهارت دانشجویان است، چراکه دانشجویان در دوره تحصیل، اطلاعات آکادمیک و دانشگاهی دارند.

طرح دستیار فناوری کلید افزایش مهارت دانشجویان است

به گزارش قدس خراسان، علی اسماعیلی روز جمعه ضمن اشاره به اینکه دوره دستیار فناوری، بیشتر جنبه کارآموزی دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در یک دوره ۶ ماه، کار صنعتی را از نزدیک لمس می‌کنند و می توانند اطلاعات خود را به صورت عملی بیشتر محک بزنند.

وی ادامه داد: برای تشویق دانشجویان به کسب و کارهای دانش‌بنیان، در این طرح به دانشجویان کاردانی و کارشناسی ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال و دانشجویان دکتری ۳۰ میلیون ریال حمایت مالی پرداخت می‌شود.

معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشجویان و شرکت ها برای ثبت اطلاعات خود باید به آدرس Parkintern.ir مراجعه کنند گفت: طرح حاضر تحت عنوان طرح دستیار فناوری با راهبری و هدایت ۲ نهاد دانشگاه و پارک های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده است تا دانشجویان مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری را آموزش ببینند.

اسماعیلی با اشاره به موضوع آغاز ثبت نام دوره دوم طرح دستیار فناوری افزود: دانشجویانی که در دوره قبل این طرح شرکت کردند، پس از پایان دوره مقرر، گواهی رسمی دستیاران فناوری و حضور در این طرح به آنها اعطا شده است.

او گفت:۶۵ دانشجو در دوره اول طرح دستیار فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی شرکت کردند و بر اساس قرارداد آن مشغول به کار شدند.

معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: مهمترین نقاط قوت این طرح کاهش هزینه‌های شرکت در جذب نیرو، ایجاد روحیه و انگیزه اشتغال در جامعه دانشجو، مشارکت دانشجویان دکتری و فرصت شناخت مناسب دانشجویان قبل استخدام و آماده شدن برای حضور در شرکت هاست. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.