«طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی با «جیک سالیوان » مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره همکاری های مشترک امنیتی و دفاعی بین دو کشور گفت وگو کرد.

دیدار مشاور امنیت ملی امارات متحده با همتای آمریکایی اش

به گزارش قدس آنلاین، در این دیدار که در واشنگتن انجام شد جیک سالیوان بر تعهد آمریکا برای جلوگیری از تهدیدات علیه امارات و سایر شرکای آمریکا در منطقه و همچنین تلاش دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

به نوشته الخلیج آنلاین، بر اساس بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید، دو طرف راه‌های گسترش مشارکت راهبردی بین آمریکا و امارات را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در مورد مجموعه‌ای از موضوعات جهانی و منطقه‌ای از جمله گسترش و تعمیق توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به ابراهیم گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره اهداف مشترک برای ایجاد خاورمیانه پیشرفته تر، مرفه‌تر و باثبات‌تر با تکیه بیشتر بر فناوری‌های پیشرفته برای بهبود رفاه انسان‌ها در خاورمیانه و جهان گفت وگو کردند.

مشاور امنیت ملی آمریکا از رهبری امارات برای برگزاری اجلاس بین المللی آب و هوا (COP ۲۸) و تلاش آن‌ها برای تبدیل امارات به یک کشور پیشگام در زمینه فناوری‌های انرژی پاک که با مشارکت دو کشور برای تسریع این روند انجام می‌شود، تقدیر کرد.

طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات نیز از قدرت مشارکت امنیتی و دفاعی با آمریکا استقبال کرد.

اظهارات سالیوان در این دیدار پس از آن بیان شد که امارات در پایان ماه مه گذشته خروج خود را از نیروی دریایی یکپارچه بین خلیج فارس و آمریکا در منطقه را اعلام کرد و توصیف‌های اشتباه که به تازگی در گزارشی توسط روزنامه آمریکایی «وال استریت» مبنی بر مذاکره این کشور با آمریکا در مورد امنیت دریایی آمده است را رد کرد.

روزنامه وال استریت همچنین به نقل از مقامات آمریکایی نوشته بود که اماراتی‌ها از عدم واکنش آمریکا به توقیف دو نفت‌کش نفتی ایران در آب‌های خلیج فارس در ۲۷ آوریل و سوم ماه مه احساس ناامیدی کرده‌اند اما ابوظبی این اظهارات مقامات آمریکایی را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.