وزیر کشور اسپانیا به همراه وزیر امور خارجه این کشور و معاون دبیرکل دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل دفتر جدید این نهاد در مادرید را افتتاح کردند.

افتتاح دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل در مادرید

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: "فرناندو گرانده –مارلاسکا"، وزیر کشور به همراه "خوزه مانوئل آلبارس"، وزیر امور خارجی، اتحادیه اروپا و همکاری و معاون دبیرکل سازمان ملل "ولادیمیر ورونکف" دفتر جدید مقابله با تروریسم سازمان ملل را در مادرید افتتاح کردند.

این دفتر جدید بر ارائه کمک‌های فنی و پروژه‌های ظرفیت‌سازی به کشورهای سراسر جهان به ویژه در زمینه‌های حفاظت از اهداف آسیب‌پذیر، از جمله زیرساخت‌های حیاتی و اماکن عمومی، جلوگیری از افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، ترویج و حمایت از حقوق بشر و حمایت از قربانیان تروریسم تمرکز خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اسپانیا همچنین آمده است: پس از افتتاح، آلبارس اعلام کرد که این دفتر جدید ارائه‌دهنده یک اقدام مهم آن هم پس از چند سال همکاری نزدیک با سازمان ملل برای اجرای مقابله با تروریسم از طریق چندجانبه‌گرایی است.

وزیر کشور اسپانیا نیز بر تعهد بی‌بدیل و قاطع این کشور در مقابله با تروریسم و حفاظت و دفاع از قربانیان آن تاکید کرد.

معاون دبیرکل دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل نیز از اسپانیا بابت حمایت از گشایش این دفتر قدردانی و درباره ضرورت تقویت همکاری مقابله با تروریسم تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.