نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان با محوریت مساجد، اعلام کرد: مساجد و برنامه های اوقات فراغت با محوریت خانه های خدا، بهترین مکان گفتگو با نوجوانان و تبیین محتواهای تربیتی است.

نماینده ولی فقیه: بهترین مکان گفتگو و ارائه آموزش های تربیتی به نوجوانان، در مساجد و ایام اوقات فراغت است

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در نشست استانی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی که با هدف هم افزایی در برگزاری برنامه های اوقات فراغت و طرح «مسجد، کانون نشاط»  در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، به موضوع محتوای تربیتی و اخلاقی در برنامه های اوقات فراغت  تاکید کرد و گفت: در کنار کلاس های آموزشی و ورزشی و ... مدنظر در این پایگاه های اوقات فراغت منجر به ارائه محتوای ارزشمند و تربیتی به نوجوانان و جوانان شود.

رییس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، با تأکید بر محور قرار دادن مساجد در برنامه ریزی ها، بیان کرد: آموزش ها در مساجد باشد و برنامه های طراحی شده سبب ایجاد پیوند و ارتباط بین نوجوانان و جوانان و  مسجد و امام جماعت و توجه به برنامه های مسجد شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، توجه به محتوای تربیتی را مستلزم ارائه یک برنامه اخلاقی مجزا برای دانش آموزان در ایام فراغت ندانست و ضمن تذکر این موضوع و ارائه مصداق های کاربردی آن از علما، در این زمینه گفت:  مربی و مدرسی که به مسایل تربیتی در کنار ورزش و هنر و برنامه های اردویی و تفریحی و... آشنا و وارد باشد، انتخاب شود، تا بتواند در همان حین نکات تربیتی و اخلاقی را نیز به صورت عملی و کاربردی آموزش دهد.

وی همچنین تاکید کرد: محتوای غیر مستقیم تربیتی روش کار شود  و برنامه های اوقات فراغت با همین فرمان پیش برود.

امام جمعه بجنورد در پایان و باردیگر با تأکید بر محوریت مساجد در برنامه های ایام فراغت، توصیه کرد: در حال حاضر و به ویژه پس از وقوع اغتشاشات گذشته،  بهترین جا برای ارتباط گرفتن و گفتگو با نوجوانان و جوانان و دانش آموزان، مسجد و اوقات فراغت  است.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.