وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۲ جنگنده اوکراین منهدم شده و ۳۵ تانک کی‌یف نیز از بین رفت.

روسیه: ۲ جنگنده اوکراین منهدم شدند/ ۳۵ تانک کی‌یف از بین رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: انبارهای مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی تولید خارجی اوکراین هدف حملات نیروهای مسلح روسیه قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک حدود ۴۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند؛ ۶ حمله از جانب نیروهای اوکراینی دفع شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: اوکراین در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا ۶۸۰ نظامی، ۳۵ تانک و ۳ خودروی آمریکایی را از دست داد. در محورهای کراسنولیمانسکی و کوپیانسکی بالغ بر ۸۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. همچنین، یک فروند سوخو- ۲۹، یک فروند سوخو- ۲۵ و همچنین دو فروند موشک «سایه طوفان» هم منهدم شدند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.