مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر ملایر گفت: در سطح شهر ملایر پنج نقطه به عنوان« محله کرامت » شناسایی و معرفی شده که شامل سرجوی، امامزاده عبدالله، جعفرآباد ، ۱۶ متری شمس آباد و محله شهید زرینی( نفس سیاه) است.

محرومیت‌زدایی با اجرای طرح "محله کرامت" در ملایر

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد چهاردولی افزود: به همت شهرداری ملایر هر پنجشنبه از هر کدام از پنج محله کرامت شناسایی شده و محلات هدف بازآفرینی که در حاشیه شهر قرار دارند، ۵۰ کودک و نوجوان زیر ۱۲ سال شناسایی شده و به همراه اتوبوس رایگان یک اردوی یک روزه را سپری می‌کنند که شامل بازدید از شهربازی، رفتن به سینما و همچنین‌ها  صرف ناهار به صورت رایگان است.

وی با بیان اینکه کل هزینه این طرح به همت شهرداری تأمین می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه مسائل فرهنگی در دست اقدام است که از جمله آنها می‌توان به احداث «سرای محله» در نقاط هدف‌گذاری شده شهر اشاره کرد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر ملایر افزود: در محله شهید زرینی (نفت سیاه) سرای محله در وسعت ۱۰۰۰ متر مربع در قالب سه طبقه در حال احداث است که در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل آموزشگاه صنایع دستی و مشاغل مشاغل خانگی برای زنان سرپرست و بد سرپرست و بخش‌های مختلف دیگری است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود، ادامه داد: افتتاح این سرای محله تحول شگرفی را در منطقه محروم شهید زرینی (نفت سیاه) ایجاد می‌کند و ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی این محله، در غنی‌سازی اوقات فراغت نقش مهمی ایفا می‌کند.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر ایجاد به یک پروژه عظیم در محله «مسکن کوی دژ چنار» شامل ۱۴ باب مغازه، حسینیه، نمازخانه و مسجد، سرای فرهنگ، اتاق مشاوره و اتاق کودک اشاره کرد و گفت: مشابه این پروژه نیز تحت عنوان «مجموعه فرهنگی پارک شقایق » در میدان سرو ، دهه فجر با اعتباری افزون‌بر ۳۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که شامل مسجد، حسینیه، زمین چمن، اتاق کودک و محل برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

وی اظهار کرد: همچنین در مجتمع فرهنگی - اجتماعی شهید احدی واقع در میدان استاندارد، گروه‌های جهادی در تمام حوزه‌ها به صورت رایگان کار آموزشی انجام می‌دهند.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر ملایر با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم در این دوره شورا در حوزه‌های مختلف فرهنگی از اشخاص نخبه، کارشناسان صاحب نظر و متخصصین نهایت استفاده را ببریم، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر ملایر ۴۰ نفر عضو کارشناس دارد که در حوزه‌های مختلف چون بانوان، رسانه، فضای مجازی، جوانان، گروه‌های جهادی، خانواده ، سمن‌ها و .... به فراخور حال و  مناسبت‌های مختلف با برگزاری جلسات تخصصی از ایده‌ها و اظهارات نظر این اشخاص استفاده می‌کنیم.

چهاردولی با بیان اینکه این تبادل نظرها سبب شده که طی دو سال اخیر  برنامه‌های فرهنگی شاخص و موثری در سطح شهر برگزار شود، خاطرنشان کرد: به‌زودی نیز با حضور فعالین گروه‌های جهادی در رابطه با برگزاری جشن‌های عید غدیر و قربان، نشست هم اندیشی برگزار خواهیم کرد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر ملایر با بیان اینکه در سال جاری دو جلسه با شهرداران مدارس داشتیم که بازخورد خوبی داشت، افزود: در حال حاضر ۷۰ شهردار مدارس به صورت فعال با ما در تعامل هستند و یک جلسه نیز اواخر خرداد ماه برگزار می‌کنیم.

وی" شهرداران مدارس" را یک ظرفیت خوب دانست که در حوزه ارائه ایده‌ها و بیان نیازمندی‌های محلات و رفع مشکل مدارس می‌توانند با شهردار ملایر در تعامل باشند و به عنوان سفیر مدارس به شهردار مشاوره دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب، شورا و شهرداری حامی همه گروه‌ها و فعالین است و از برنامه‌های پیشنهادی و ایده‌های بکر و جذاب در این زمینه حمایت می‌کنیم، گفت: در حال حاضر پارک‌ها و بوستان‌های ملایر فضای بسیار بکری برای انجام کارهای فرهنگی است، بنابراین هر کدام از فعالین این حوزه و گروه‌های جهادی که بخواهند در این زمینه ورود پیدا کنند با حمایت کامل کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری مواجه خواهند شد.

چهاردولی با تاکید و لزوم همکاری و تعامل بیشتر ارگان‌های فرهنگی همچون حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد و مساجد در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تصریح کرد: باید در این زمینه نگاه جدی‌تری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.