هجده سال بعد از معجزه لیورپول در استانبول، اینک منچسترسیتی که به دنبال کسب سه گانه است، قدم به این شهر گذاشته تا با شکست اینترمیلان تاریخ سازی کند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا / منچسترسیتی - اینتر و شب تاریخی دیگر در استانبول؟

به گزارش قدس آنلاین، منچسترسیتی و اینترمیلان برای اولین بار در یک مسابقه رسمی، امشب در ورزشگاه آتاتورک به مصاف یکدیگر می روند در حالی که مسابقات داخلی خود را به گونه ای متفاوت از یکدیگر پشت سر گذاشته اند. در حالی که شاگردان پپ گواردیولا هم قهرمان لیگ برتر و هم قهرمان جام حذفی انگلیس شدند، اینتر با وجود قهرمانی در جام حذفی، به کسب رتبه سومی سری آ بسنده کرد. قهرمان انگلیس با پیروزی خیره کننده ۵-۱ در مجموع دو بازی رفت و برگشت، رئال مادرید را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مغلوب کرد و اینتر با برتری با نتیجه در مجموع سه بر صفر مقابل همشهری خود میلان، قدم به مسابقه نهایی گذاشته است.

برای پپ، گرفتن جام در مسابقات داخلی انگلیس به امری عادی بدل شده، اما او از زمانی که پای خود را از نیوکمپ به بیرون گذاشته، هنوز نتوانسته جامی اروپایی برای تیم های بعدی اش یعنی بایرن مونیخ و من سیتی کسب کند. در منچستر آن ها تا فصل ۲۱-۲۰۲۰ حتی نتوانسته بودند پای خود را فراتر از مرحله یکچهارم نهایی چمپیونزلیگ بگذارند اما در ۲۰۲۱ برای برگزاری بازی فینال به ورزشگاه دراگائوی شهر لیسبون رفتند تا در مقابل چلسی قرار بگیرند، جایی که در نهایت با گل کای هاورتز، جام را به شیرهای لندن واگذار کردند. اما این بار امیدها برای آبی آسمانی پوشان حتی از آن زمان نیز بیشتر است؛ با حضور بازیکنان روی فرمی مانند ارلینگ هالند، کوین دی‌بروین، جک گریلیش و ایلکای گندوغان که شاید آخرین بازی خود را برای سیتیزن ها به انجام می رساند، می توانند امشب چهارمین باشگاه انگلیسی باشند که در فرمت جدید لیگ قهرمان اروپا جام را بالای سر می برند؛ و البته قهرمانی امشب، آن ها را به دومین تیم تاریخ در انگلیس بعد از منچستریونایتد بدل می کند که موفق شدند در یک فصل، سه گانه کسب کنند.

از طرفی دیگر اینتر بعد از شکست در پروژه متوقف کردن ناپولی برای قهرمانی سری آ، موفق شد در کوپا ایتالیا با شکست فیورنتینا قهرمان شود تا این جام را به سوپرجامی که با پیروزی مقابل میلان به دست آورده بود اضافه کند، اما قهرمانی در بازی امشب می تواند آن فصلی باشد که سیمئونه اینزاگی و طرفداران آبی و مشکی پوشان رویای آن را در سر می پروراندند. اینتر در فرمت قدیمی جام باشگاه های اروپا دو قهرمانی در کارنامه دارد اما سال ها منتظر ماندند تا در سال ۲۰۱۰ به همراه مورینیو سومین جام را به دست بیاورند. اینکه ستارگان جدید این تیم مثل مارتینز، لوکاکو، چالهانوغلو، مخیتاریان، اونانا، بارلا و ژکو می توانند مانند زانتی، ماتراتزی، اتوئو، میلیتو، کامبیاسو، اشنایدر بدرخشند؟ برای پاسخ به این سوال باید تا امشب صبر کرد و منتظر ماند که ببنیم شهر تاریخی استانبول چه برنامه هایی برای ما کنار گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.