رسانه‌های خبری از سرمایه‌گذاری شرکت اسلحه سازی «البیت سیستمز» رژیم صهیونیستی (Elbit Systems) در مراکش خبر دادند.

سرمایه‌گذاری شرکت اسلحه‌سازی «البیت» رژیم صهیونیستی در مراکش

به گزارش قدس آنلاین، مسئول دفتر روابط تل آویو در مراکش از قصد یک شرکت تسلیحاتی این رژیم در راه‌اندازی دو خط تولید جنگ‌افزار نظامی در مراکش خبر داد.

وبگاه «آرتی» روسیه جمعه گزارش داد که «شای کوهین» مسئول دفتر روابط رژیم صهیونیستی در مراکش اعلام کرد شرکت «إلبیت» (Elbit Systems) که در زمینه ساخت سامانه‌های پدافند هوایی فعالیت دارد به دنبال افتتاح دو شعبه در مراکش است.

آرتی روسیه نوشت که «شای کوهن» اظهار داشت: این دو شعبه با هدف ساخت سامانه‌های پدافند هوایی تأسیس می‌شود که یکی از این شعبه‌ها در شهر الدار البیضاء (کازابلانکا) افتتاح خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روابط تل آویو و مراکش شاهد تحولات فزاینده در زمینه‌های مختلف به خصوص حوزه دفاعی و امنیتی است.

در همین راستا، «تساحی هنگبی»، مشاور امنیت داخلی «اسرائیل» روز چهارشنبه گذشته به پایتخت مراکش سفر کرده و با «ناصر بوریطه»، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

«رئید الطالبی العلمی»، رئیس پارلمان مراکش هم روز گذشته از «امیر اوحانا»، رئیس کنست استقبال کرده بود.

مراکش، امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ میلادی توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با «اسرائیل» امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان «ابراهیم» و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است.

رژیم صهیونیستی و مراکش در دهه ۱۹۹۰ میلادی از روابط دیپلماتیک سطح پایینی برخوردار بودند اما رباط پس از وقوع قیام فلسطینیان در سال ۲۰۰۰ میلادی رابطه‌اش را با تل‌آویو قطع کرد.

نزدیک به نیم میلیون مهاجر ساکن در فلسطین اشغالی مدعی اصالت مراکشی هستند و مراکش هم هنوز محل زندگی یک جامعه کوچک یهودی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.