مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: ۹۰ درصد تاکسی‌ها معادل یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در اهواز فرسوده هستند.

فرسودگی یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز

به گزارش قدس آنلاین،  امیر صفی خانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: ۹۰ درصد تاکسی‌ها معادل یکهزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در اهواز فرسوده هستند و نوسازی آن نیازمند عزم مسئولان و دستگاه‌های مربوط در سطح استان است.

وی به اتفاق‌های خوب در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی خوزستان منعقد شد، هفت میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد با بازپرداخت ۷ ساله به رانندگان تاکسی اعطا شد و در تیرماه امسال شاهد ورود ۴۱ دستگاه تاکسی سمند سورن پلاس دوگانه سوز به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

صفی خانی اعطای تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان تاکسی را حلقه مفقوده نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در همه کلانشهرها به عنوان راهکار اصلی عنوان کرد و ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند که باتوجه درآمدی که دارند، لازم است به آن‌ها تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت بلندمدت اعطا شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اضافه کرد: برای حمایت از رانندگان و نوسازی ناوگان تاکسیرانی کارهای خوبی در سال ۱۴۰۱ انجام شد و باتوجه به اینکه در ۱۰ سال اخیر فقط ۲۲۰ دستگاه در اهواز نوسازی شده اند، بر این اساس لازم بود تسهیلات به رانندگان داده شود، زیرا تا زمانیکه این تسهیلات پرداخت نشوند، وضعیت تاکسی‌ها به همین شکل باقی خواهد ماند. 

وی مبلغ تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اعطای وام با این مبلغ و شرایط یاد شده از سوی کمیته امداد خوزستان در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و حداقل ۱۰۰ نفر دیگر از رانندگان تاکسی‌ها از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.