رئیس جمهور ازبکستان و نخست وزیر ایتالیا در دیداری در شهر «رم» بیانیه مشترک در مورد برقراری شراکت راهبردی بین دو کشور را امضا کردند.

ازبکستان و ایتالیا ۱۱ سند همکاری امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا در پایان دیداری در شهر «رم» بیانیه مشترک در مورد برقراری شراکت راهبردی بین دو کشور صادر کردند.

همچنین با حضور سران دو کشور مراسم مبادله ۱۱ سند دولتی و اداری تعمیق همکاری‌های چندجانبه از جمله توافق نامه‌های همکاری در زمینه مسائل حقوقی، مالکیت صنعتی و کشاورزی برگزار شد.

همچنین تفاهم‌نامه‌ همکاری بین آژانس میراث فرهنگی ازبکستان و آژانس بازرگانی ایتالیا در زمینه مرمت آثار باستانی، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین صندوق توسعه فرهنگ و هنر ازبکستان و وزارت فرهنگ ایتالیا برای همکاری در زمینه فرهنگ، برنامه‌های مشترک بین وزارتخانه‌های امور خارجه برای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی و تبادل فرهنگی تا سال ۲۰۲۶ میلادی به تصویب رسید.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ایتالیا در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۲ درصد رشد داشته و در سطح ۵۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو قرار گرفته است. هم اکنون در ازبکستان بیش از ۹۰ شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایتالیا فعالیت می‌کنند.

ایتالیا استقلال ازبکستان را در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۴ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.