روابط امارات متحده عربی و بریتانیا در حال تحول است و این دو کشور علاوه بر تجارت انرژی، دانش و فرهنگ را نیز به سبد تعاملات تجاری خود افزوده‌اند. تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار شهروند بریتانیایی و بیش از ۵ هزار کسب‌وکار انگلیسی راهی امارات شده‌اند.

همکاری مشترک امارات و بریتانیا در مسیر دیجیتالی‌سازی

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام وزارت بازرگانی انگلیس میزان تجارت این کشور با امارات متحده عربی تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به ۱۸,۹ میلیارد پوند رسیده است. کارشناسان معتقدند که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون پوند کالا و خدمات به امارات متحده عربی صادر کند.

به گفته بردلی جونز، مدیر اجرایی شورای بازرگانی امارات و بریتانیا: «سهولت تجارت مزیت مهمی برای شرکت‌های بریتانیایی است که به دنبال توسعه در خارج از کشور هستند. ابوظبی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا رتبه نخست تسهیل تجارت را دارد. این شهر مرکزی عالی برای استارت‌آپ‌های نوآور محسوب می‌شود.»

امارات متحده عربی تحول دیجیتال را در دستور کار استراتژی ملی کشور قرار داده است و مرکز مهندسی جهانی «Callsign» آن از استعدادهای منطقه‌ای برای هدایت نوآوری و رشد صنعت هویت دیجیتال استفاده می‌کند. ابوظبی همچنین به دلیل برخورداری از امکان حمل‌ونقل و رابطه تجاری مناسب با منطقه، سکوی پرشی برای شرکت‌های بریتانیایی که به دنبال کسب فرصت‌های تجاری جدید در سایر نقاط خلیج فارس و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، به شمار می‌رود.

کارشناسان معتقدند که یکی از اولویت‌های روابط بین امارات و بریتانیا، دیجیتالی‌سازی است. امارات متحده عربی و بریتانیا در سال ۲۰۲۱ یک یادداشت همکاری دوجانبه در زمینه فناوری‌های پیشرفته و صنعتی امضا کردند.

امارات متحده عربی در حال حاضر مقصدی بین‌المللی برای دیجیتالی‌سازی، خانه بسیاری از مراکز کلان‌داده و مقر ارائه‌دهندگان خدمات ابری بین‌المللی از جمله مایکروسافت است و در فهرست نوآوری جهانی ۲۰۲۰ به عنوان یکی از دو شهر هوشمند برتر خاورمیانه معرفی شده است. خدمات وب آمازون پیش‌بینی می‌کند که محاسبات ابری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳۳ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در امارات ایجاد و به کاهش انتشار دی اکسید کربن این کشور کمک کند.

بریتانیا و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ خبر از پیشرفت قابل توجهی در ایجاد پل داده (بستر انتقال آزاد داده) به منظور توسعه تجارت دوجانبه دادند. به عقیده متخصصان، فعالیت بیش از ۵ هزار کسب‌وکار بریتانیایی در امارات‌متحده عربی لزوم اطمینان از جریان داده‌ها را ضروری کرده است. جولیا لوپز، وزیر امور رسانه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های دیجیتالی بریتانیا در این خصوص گفت: «امارات متحده عربی همیشه مقصد مهمی برای کسب‌وکارهای بریتانیا بوده است و من مشتاقانه در پی تقویت همکاری‌هایمان از طریق جریان آزاد و امن داده‌ها در آینده هستم.»

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.