امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان در وصول زکات در کشور پیشتاز است گفت: امسال برای وصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات برنامه‌ریزی شده که در دو ماه نخست امسال یک سوم آن وصول شده است.

وصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در  بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه ستاد زکات استان بوشهر از رشد وصول زکات در استان خبر داد و  اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ برای وصول ۴۴ میلیارد تومان زکات هدف‌گذاری شد که این میزان تا پایان سال با افزایش حدود ۲ برابری به ۸۴ میلیارد تومان رسید.

رئیس شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین زکات وصولی مربوط به بخش کشاورزی استان است گفت: در پرداخت زکات خدمات بسیاری به جامعه هدف طراحی و اجرایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هدف‌گذاری امسال برای وصول زکات را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امسال برای وصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات برنامه‌ریزی شده که در دو ماه نخست امسال یک سوم آن وصول شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بیشترین محصولاتی که زکات آن پرداخت می‌شود گندم و خرماست خاطر نشان کرد: زکات وصولی در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری، آموزشی، عمرانی، معیشتی، کمک هزینه جهیزیه، ازدواج، احداث مساجد، حسینیه، پل، آبرسانی، جاده بین مزارع و دیگر حوزه‌ها هزینه می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم طراحی شده در مصرف زکات وصولی را عرصه اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از وجوه زکات وصولی در طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

صفایی بوشهری راه‌اندازی کارگاه تولیدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد کارگاه تولیدی ضمن اینکه رونق اقتصادی و فرصت‌های اشتغال‌زایی فراهم می‌کند تولید ثروت می‌کند که نقش مهمی در عمران و آبادانی و حل مشکلات مناطق دارد.

۷۹ میلیارد تومان زکات در این استان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه استان بوشهر در عرصه وصول زکات برتر است گفت: زکات وصولی در سال گذشته ۲ درصد آن در بخش تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند، ۵ درصد در کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت، ۱۲ درصد در هزینه تعمیر و بازسازی مسکن، ۴۷ درصد کمک هزینه معیشتی و ۳۳ درصد در کمک تأمین لوازم ضروری، تکمیل و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه پرداخت شده است.

عباس روشن از ساخت و تعمیر ۷۸۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان و مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا به یک‌هزار و ۷۲ بیمار کمک هزینه درمان و ۹۷۲ مورد کمک هزینه تحصیلی در اقشار دانش‌آموز و دانشجو پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سال قبل ۷۹ میلیارد تومان زکات به صورت نقدی و کالایی در این استان پرداخت شده است تصریح کرد: باتوجه به زکات وصولی ۱۸۶ درصد اهداف برنامه‌ریزی شده در وصول زکات در این استان محقق شد.

دبیر شورای زکات استان بوشهر، این استان را در وصول زکات در کشور رتبه دوم اعلام و بیان کرد: برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان وصول زکات برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۶۱ درصد آن طی ۲ ماه گذشته پرداخت شده است.

در این جلسه از فعالان عرصه زکات استان بوشهر تجلیل شد.

وصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در  بوشهروصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در  بوشهروصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات در  بوشهر

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.