خبرگزاری آمریکایی نوشت، تغییر تاکتیک رزمی ارتش روسیه، استفاده از جنگال و حجم زیاد بمب و تانک، ارتش اوکراین را به چالش کشیده است.

تاکتیک‌های پیشرفته روسیه، حملات اوکراین را به چالش می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، یک رسانه آمریکایی در تحلیل در خصوص جنگ روسیه با اوکراین نوشت، تحلیلگران بر این باورند که تغییر تاکتیک‌های روسیه به همراه افزایش شمار نیروها و بهبود تسلیحات می‌تواند کسب هر نوع پیروزی قاطع سریع را برای اوکراین چالش برانگیز کند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز دوشنبه در تحلیلی از آخرین تحولات جنگ روسیه با اوکراین نوشت، تحلیلگران  نظامی گویند روسیه از اشتباهات گذشته در عملیات نظامی در اوکراین درس گرفته و سلاح‌ها و مهارت‌های خود را بهبود بخشیده است.

بر اساس این گزارش، روسیه در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری دفاع مستحکمی ایجاد کرده سلاح‌های الکترونیکی خود را برای کاهش برتری اوکراین در استفاده از پهپادها تقویت کرده و بمب‌های سنگین از زرادخانه عظیم دوران جنگ سرد خود را به مهمات پروازی با هدایت دقیق تبدیل کرده است. اینک روسیه قادر به حمله به اهداف اوکراین  بدون در معرض خطر قرار دادن هواپیماهای جنگی خود است.

تاکتیک‌های پیشرفته روسیه، حملات اوکراین را به چالش می‌کشد

*تغییر تاکتیک روسیه ارتش اوکراین را به چالش کشانده است

تحلیلگران بر این باورند که تغییر تاکتیک‌های روسیه به همراه افزایش شمار نیروها و بهبود تسلیحات می‌تواند کسب هر نوع پیروزی قاطع سریع را برای اوکراین چالش برانگیز کند و تهدیدی برای تبدیل این جنگ به یک نبرد فرسایشی طولانی باشد.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که اگرچه ارتش اوکراین به خوبی آماده است، اما با گذشت زمان، این یک نبرد فرسایشی خواهد بود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه گفت که اقدامات ضد تهاجمی علیه نیروهای روسی در حال انجام است. یک روز قبل از زلنسکی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که این کار آغاز شده اما اوکراین نتوانست پیشرفتی داشته باشد و متحمل خسارات قابل توجه شده است.

*عملیات استتار ارتش روسیه  هدفمند است

«سر ریچارد بارونز» ژنرال بازنشسته انگلیس با یادآوری تغییر تاکتیک ارتش روسیه  به بهبود توانایی این کشور در مقابله و استفاده از پهپادها اشاره و همچنین خاطرنشان کردکه روسیه یاد گرفته داشته‌های مهم مانند ستاد فرماندهی و زاغه‌های مهمات را خارج از برد توپخانه نگه دارد. وی گفت که روسیه نیروهای بیشتری را برای محافظت از خط مقدم به جبهه اعزام کرده است.

تاکتیک‌های پیشرفته روسیه، حملات اوکراین را به چالش می‌کشد

«اوله ژدانوف» تحلیلگر نظامی اوکراینی نیز با اشاره به برخی ضعف‌های ارتش روسیه گفت که این کشور، برتری عددی خود را در نیروها و تسلیحات حفظ کرده است. روسیه به طور فزاینده‌ای از زرادخانه‌های جنگ سرد خود استفاده می‌کند و تانک‌های مربوط به دهه پنجاه میلادی را به کار می‌گیرد. وی گفت: «مهم نیست آن‌ها چه تانک‌هایی دارند. آنها هزاران تانک در اختیار دارند.»

ژادانوف همچنین گفت که روس‌ها به طور فزاینده‌ای از پهپادها و جنگال برای خنثی کردن پرواز هواپیماهای اوکراینی استفاده می‌کنند. وی گفت نیروی هوایی روسیه انبار بمب‌های خود را نوسازی کرده تا آنها را به سلاح هایی تبدیل کند که کارآمد باشند. وی گفت: «اتحاد جماهیر شوروی به تعداد بسیار زیادی بمب ساخت.»

این تبدیل‌ها به نیروی هوایی روسیه این امکان را می‌دهد تا بدون به خطر انداختن هواپیماهای جنگی خود، حملات را به نیروهای اوکراینی افزایش دهد.

تاکتیک‌های پیشرفته روسیه، حملات اوکراین را به چالش می‌کشد

*روس‌ها در ساختن سنگرهای تقویت ‌شده و میدان‌های مین ماهرند

اندیشکده انگلیسی«روسی» نیز با تحلیل وقایع جنگ روسیه با اوکراین نوشت، مهندسان روس در ساختن استحکامات میدانی و موانع پیچیده در امتداد خط مقدم، از جمله سنگرهای تقویت ‌شده با بتنی و سنگرهای فرماندهی،خندق‌ها و میدان‌های مین پیچیده مهارت نشان داده‌اند.

تحلیلگران این اندیشکده گفتند، کار گذاشتن گسترده مین‌های پیچیده برای استفاده علیه تانک‌ها و پیاده نظام، چالش بزرگ تاکتیکی برای عملیات تهاجمی اوکراین است.

در گزارش این اندیشکده آمده است، چنین حجم آتش روسیه بزرگترین چالش برای عملیات تهاجمی اوکراین است. سامانه‌های جنگال روسیه ماهانه حدود ۱۰۰۰۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده، در حالی که آنها همچنین قادر به رهگیری و رمزگشایی ارتباطات تاکتیکی اوکراین هستند.

در این گزارش آمده است که روس‌ها همچنین یاد گرفته‌اند راکت‌های هدایت‌شونده «هایمارس» ساخت آمریکا را با موفقیت رهگیری کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.