با نزدیک تر شدن طوفان حاره‌ای موسوم به «بی پارجوی» به سواحل جنوب پاکستان، نهادهای مدیریت بحران ملی و نیروهای مسلح این کشور برای رویارویی با هرگونه وضعیت غیرعادی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

طوفان حاره‌ای پاکستان را به حالت آماده باش درآورد

به گزارش قدس آنلاین، اداره هواشناسی این کشور هشدار داد که حرکت طوفان حاره‌ای با سرعت تمام ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا اواخر امروز به نوار ساحلی و تبعات آن مانند بارش شدید باران به خشکی می‌رسد.

مسئولان سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان و نهادهای ایالتی آن اعلام کردند که بیش از ۳۲ هزار نفر از مناطق سواحلی به دیگر اماکن امن منتقل شده‌اند و همزمان ۶۰ ساختمان و واحدهای مسکونی در نزدیکی بندر کراچی و سواحل آن نیز تخلیه شدند.

همزمان نیروهای ارتش پاکستان برای کنترل فضای عمومی و جلوگیری از هرگونه وضعیت ناخشنود در مناطق ساحلی این کشور از جمله بنادر مستقر شده و وضعیت منع آمد و رفت ویژه در نوار ساحلی و ممنوعیت حرکت قایقرانی، ماهیگیری و تردد کشتی‌ها در مناطق فراساحلی نیز اعمال شده است.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان اعلام کرد که طوفان بی پارجوی تا شب گذشته به فاصله ۵۰۰ کیلومتری از بندر کراچی رسیده و سرعت آن بین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت است.

انتظار می‌رود این سامانه از امروز (سه‌شنبه) همراه با بادهای شدید، طوفان‌های گرد و غبار و رعد و برق و بارندگی‌های شدید به بخش‌های مختلف ایالت سِند در جنوب پاکستان برسد.

روزهای گذشته بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان ۳۵ کشته و بیش از یکصد نفر مصدوم برجای گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.