معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با در اختیار داشتن ۳۷ درصد سطح زیر کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی کشور دارنده رتبه نخست در میان استانهاست.

خراسان رضوی رتبه نخست سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور را در اختیار دارد

به گزارش قدس خراسان، غلامحسین ساربان اظهار کرد: خراسان رضوی دارنده ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که متأسفانه امسال دچار خشکسالی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن انواع گیاهان دارویی به صورت خشک در استان تولید شد که امسال با توجه به وقوع خشکسالی بی سابقه پیش بینی کاهش در این زمینه داریم.

وی گفت: آمار سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان به استثنای ۹۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران است که خراسان رضوی در کاشت این محصول نیز دارنده رتبه نخست کشور در تولید و سطح زیرکشت است.

ساربان افزود: این استان ۳۵ گونه زراعی و ۲۰ گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می‌کند که زیره سبز با سطح بیش از ۱۷ هزار هکتار دارنده بیشترین درصد زیر کشت و به تبع آن تولید گیاهان دارویی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز می توانند ارزآوری بالایی را از آن خود کنند و امید است که در این راستا در جهت افزایش کمیت و کیفیت تولید پیش برویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.