سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر شخصی به دلیل قطع شدن آب منازل مبادرت به گران فروختن بطری های آب معدنی با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده بر روی کالا کند مرتکب جرم شده و حتماً مجرم است.

گران فروختن آب معدنی جرم است/ مردم و سازمان‌های متولی گزارش دهند

به گزارش قدس آنلاین، ماهیت سودجویی در آن است که منافع دیگران قربانی منفعت فردی شود گاه در بزنگاهی نظیر سیل و زلزله و گاهی در کمبود یکی از اقلام معیشتی.

در دو روز گذشته آب برخی مشترکان و محلات تهران به دلایل نامشخصی قطع شده و همین بی اطلاعی باعث شده تا خانواده ها و شهروندان دچار مشکلاتی شوند.

در این میان عده ای سودجو اقدام به فروش آب معدنی با قیمت های چند برابری کرده اند موضوعی که از یک سو جرم تلقی شده و از سوی دیگر بی انصافی در حق همشهریان است.

محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به گرانفروشی بطری‌های آب معدنی به دلیل قطع شدن آب منازل گفت: اگر شخصی مبادرت به گران فروختن بطری های آب معدنی با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده بر روی کالا کند مرتکب جرم شده و حتماً مجرم است.

وی ادامه داد: ارائه کالا با قیمت مازاد بر آنچه که روی کالا نوشته شده به منزله گرانفروشی است و گرانفروشی نیز مطابق با قوانین ایران دارای جرم و مجازات است.

اسفنانی با اشاره به امکان شکایت علیه گران فروشان اظهار کرد: هم مردم و هم سازمان هایی مانند اتاق انصاف، سازمان حمایت و و وزارت جهادکشاورزی که ضابط تعزیرات هستند باید گزارش این گرانفروش ها را به تعزیرات ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.