در گشت نظارتی صبح امروز در بازار سرشور مشهد، برای ۱۲ واحد صنفی پرونده تشکیل و برای رفع تخلفاتشان مهلت ۵ روزه داده شد. 

تشکیل پرونده برای ۱۲ واحد صنفی در بازار سرشور و مهلت پنج روزه برای رفع تخلفات

به گزارش قدس خراسان، صبح روز ۲۳ خردادماه، پیرامون گزارشات مردمی گوناگونی که از بازارهای اطراف حرم مطهر وجود داشت، گشت‌های مشترک هفتگی نظارتی و بازرسی اصناف به بازار سرشور در اطراف حرم مطهر رضوی، که بیشتر زائران در این نقطه شهر تردد دارند، رسید.

قاضی اداره تعزیرات حکومتی و بازرسان و نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، فرمانداری مشهد، اتاق اصناف، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و بسیج در قالب تیم‌های نظارتی کلیه واحدهای صنفی موجود در بازار سرشور را سرکشی و به بازرسی از آن‌ها پرداختند.

طی این بازدید بیش از ۵۰ واحد صنفی مختلف همچون واحدهای فروش خشکبار، واحدهای اقامتی، آژانس هواپیمایی، آبمیوه فروشی، رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت و در این بازرسی‌ها ۱۲ پرونده تخلف با رقم بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شد اما به دلیل نیاز مردم به واحدهای صنفی مختلف پلمبی صورت نگرفت.

گران فروشی از تخلفات پرتکرار در گشت تنظیم بازار از سرشور

عمده تخلفات محرز شده در این گشت نظارتی شامل درج نکردن قیمت روی برخی کالاها، فاکتور صادر نکردن برای مشتری، وجود فاکتور خرید نامعتبر و رعایت نکردن موضوعات بهداشتی بود.

همچنین بررسی شد تا برخی واحدها مثل میوه‌فروشی محصولات را با قیمت واقعی و متناسب با کیفیت به فروش برسانند.

در این بازرسی سه تیم از اتاق اصناف، دو تیم از بهداشت، دو تیم از میراث فرهنگی، دو تیم از سازمان صمت و یک تیم از جهاد کشاورزی همراه با قاضی تعزیرات به بررسی تخلفات واحدهای صنفی پرداختند.

مسئول بازرسی و نظارت سازمان صمت در حاشیه این گشت نظارتی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان بیان کرد: با وجود تشکیل پرونده‌ برای تعدادی از واحدهای صنفی، طی این بازرسی هیچ یک از واحدهای صنفی پلمب نشدند. علت این اتفاق معتبر بودن بازار بین زوار و مجاورین امام رضا(ع) و احترام به زائرین مطرح شد زیرا در صورت پلمب واحدهای صنفی ممکن است خدمت‌رسانی به زائران مختل شود.

محمد کریمی افزود: البته به متخلفان تذکر داده شده و معین شد که ایرادات وارده تا یکشنبه هفته آینده برطرف شود؛ در غیر این صورت این واحدها پلمب خواهند شد. در این گشت‌ها بنا بر مچ‌گیری از واحدهای صنفی نبوده و هدف جلب رضایت مردم است.

وی ادامه داد: چنانچه شهروندان یا زائران گزارشاتی پیرامون تخلفات در واحدهای صنفی اطراف حرم دارند می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.