رئیس جمهور که با بدرقه وزیر خارجه ونزوئلا، کاراکاس را به مقصد نیکاراگوئه ترک کرده بود، بامداد امروز به وقت تهران وارد ماناگوا پایتخت این کشور شد.

رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد / استقبال اورتگا از رئیسی در میدان آزادی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رئیسی پس از سفر به ونزوئلا، لحظاتی قبل با استقبال رسمی مقامات نیکاراگوئه وارد این کشور شد.

در این سفر دنیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه از سید ابراهیم رئیسی، در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» به صورت رسمی استقبال کرد.

همچنین «رئیس پارلمان» و «رئیس دستگاه قضائی» نیکاراگوئه به استقبال رئیسی آمدند. صدها نفر از جوانان این کشور نیز در مراسم حضور داشتند.

طی مراسم استقبال افراد حاضر سرود ملی جمهوری اسلامی را همخوانی کردند.

در این مراسم «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه از شهید سردار سلیمانی یاد کرد و با اعلام یک دقیقه سکوت گفت: «زنده باد شهید ایران ژنرال قاسم سلیمانی زنده باد ملت ایران.»

سید ابراهیم رئیسی نیز در این مراسم ضمن تشکر از رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: آمریکا با تهدید و تحریم قصد داشت ملت ایران را متوقف کند، اما موفق نشد.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی انقلاب در دو کشور گفت: شما با امپریالیسم مبارزه کردید و پیروز شدید. انقلاب در دو کشور در یک برهه زمانی و همزمان اتفاق افتاد.

رئیس جمهور ایران همچنین اضافه کرد: غربی‌ها و نظام سلطه باید به نظام‌هایی که بر اساس رأی مردم شکل گرفته‌اند احترام بگذارند. آنها درباره ادعای حقوق بشر و دموکراسی و حقوق انسان‌ها دروغ میگویند و جلوه‌های زیادی از ضایع کردن حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی و نظام سلطه در سراسر دنیا را شاهد بوده‌ایم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ملت ایران از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و در این فرصت ها پیشرفت بسیاری نمود / ما بنا داریم روابطمان در همه حوزه ها به ویژه علم و فناوری را با یکدیگر ادامه دهیم

وی اضافه کرد: توصیه رهبرانقلاب، امام خامنه ای به همه ما این است که می توان با دو اصل اساسی مقابل دشمنان ایستاد: یک ایمان به خدا که رییس جمهور شما هم در آغاز صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد و دو امید به آینده

وی با اشاره به رشادت و شجاعت شهید سلیمانی اضافه کرد: قهرمان مبارزه با تروریسم شهید سپهبد سلیمانی بود که به دست آمریکایی ها به شهادت رسید. نفرت عمومی از آن کسانی است که ادعای مبارزه با تروریسم دارند اما قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند

رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد

رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد

رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد
رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.